Recept - Falukorv m. "rotmos"

2010-01-29 @ 21:32:17

potatis
morot
palsternacka
selleri
falukorv
eventuellt lite tomatpuré/passerade tomater

* Skala och skär rotfrukterna i mindre bitar.
* Låt koka tills de är rätt så mjuka, tänka på att potatis går fortast att koka och moroten är en riktig långkokare.
* Ta en liten bit falukor  och tärna i mindre bitar. De ska gå att äta även om man inte har munnen full av tänder.
* Stek på falukorven i margarin, ha i lite tomatpuré/passerade tomater.
* Mosa rotfrukterna och potatisen, tillsätt en matsked smör/olja och blanda sedan med falukorven.



Detta var en riktig hit här hemma!
Längtar till jag har kameran som fungerar igen så jag kan visa lite bilder på det jag gör.

Kommentarer
♥ Sandra Is The Shit! säger:

tack :) japp jag blonderar själv :)



rotmos och korv det är ju för gott! :D

2010-01-29 @ 21:58:23
URL: http://ensandran.blogg.se/
♥ Sandra Is The Shit! säger:

Jag använder MOOD ultrablond, billig och hur bra som helst ;)

Min natrliga färg är blond, men brukade ofta färga brun och svart för flera år sedan då blev det svårt att få tillbaka min riktiga hårfärg, men jag rekommenderar verkligen MOOD :D Brukar bara göra i hårbotten och låta det verka i 1 timma.



tack detsamma :) ska börja följa din också :)

2010-01-29 @ 22:15:32
URL: http://ensandran.blogg.se/
♥ Micke Brollan Ason! säger:

Låter gott! längtar efter att få provsmaka...

ja använder MOOD Ultrabajsbrun jättebra för för

hårbotten.

2010-01-30 @ 00:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0