Kvinnobröd

2009-07-05 @ 09:24:26

Ett super enkelt bröd som går så fort att röra ihop att varje familj nu kan få färskt bröd till frukost.
Fick receptet av min älskade svärmor och det har helt klart blivit min stora favorit!

Sätt ugnen på 175grader
Blanda samman följande ingredienser:

6dl grahamsmjöl
1dl rågkross
1dl krossat linfrö
1dl solrosfrö
1dl pumpafrö
1 1/2 tsk bikarbonat
1 1/2 tsk salt
2tsk brödkryddor
6dl filmjölk
4msk mörk sirap
6-8 aprikoser (hackas till små bitar)

Häll smeten i en smord brödform och ha in i ugnen 1tim 45min.

Jag väljer att ha aprikoser i mitt bröd men man kan lika gärna ha i russin eller någon annan favorit bland de torkade frukterna.



Kommentarer
♥ Amanda säger:

Åh detta måste jag prova. tack för receptet!



Hoppas ni har en fin söndag!

Kram

2009-07-05 @ 10:08:28
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0