Vad tar man sig åt nu...?

2010-01-22 @ 08:30:09

Det är en bra fråga.
Blivit riktigt magsjuk o ingen ork alls. Hemma har jag en livlig liten krabat som vill busa och flänga runt.

Någon som känner sig manad till att vara lite barnvakt idag?

Usch inte skoj alls att vara sjuk, vara ensam och ha en liten bebis kring halsen.
Idag  skulle jag helst bara vilja ligga i soffan, inte röra ett finger. Knappt att jag orkar röra ett finger för ingen energi kvar i mig. Precis försökt få i mig ett glas saft, får se hur länge de behagar att stanna i magen.
Rädd för att Amanda ska bli sjuk är jag också, det här med magsjuka verkar snurra runt hos alla. Jag är super noga med hygienen och Amanda får absolut inte pilla på mina saker eller vara inne på toan. Men man kan ju inte säkra henne helt.

Nu ska jag försöka ta ork till mig och resa mig upp från soffan och ge lillan lite frukost.

Ska ni hitta på idag?
Tips på vad som är bra att få i sig nr man är magsjuk? Något som gör att allt känns lite bättre kanske? Flytande föda tack!

Kommentarer
♥ Malin & Tuva♥ säger:

hejhej. såg att du lämnat en kommentar på min blogg. Vad trevligt. =) Fin blogg o fin dotter =) Kramar

2010-01-22 @ 08:34:25
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
♥ Malin säger:

Krya på dig gumman!

Om vi inte hade haft saker inbokade så hade jag kunnat hjälpa med Amanda ett par timmar!

2010-01-22 @ 08:47:33
URL: http://finaklumpen.blogg.se/
♥ Minette o Eliaz säger:

Stackars dig som blivit magsjuk! Jag avskyr det.. Jag brukar alltid dricka blåbärssoppa och äta mosad banan. Hoppas Amanda slipper bli sjuk och att du tillfrisknar snart.

2010-01-22 @ 08:57:40
URL: http://mammaoeliaz.blogg.se/
♥ Johanna säger:

Usch vad jobbigt att vara magsjuk. Det är ngt av det värsta som finns! Kanske kan prova få i dig lite soppa till lunch eller ngt? Det viktiga är iaf att du får i dig vätska ju. KRYA PÅ DIG!

2010-01-22 @ 10:02:05
URL: http://johannaanderberg.blogg.se/
♥ Malin Ernmo säger:

Hej Marie , ett tips på vad du kan äta för att försöka må lite bättre är Bläbärssoppa eller Nyponsoppa. Ta det i små klunkar ,gärna ljummet under lång tid . Prova också med att att rosta lite bröd och ät lite lite itaget. Krya på dig : ))

2010-01-22 @ 11:26:57
♥ Sara säger:

Du vet att du kunnat ringa, ställer alltid upp för dig snäckan. Men nu jobbar jag så nu kan jag inte. Hör med Andy om du känner för att ha en ensam kväll. kramas

2010-01-22 @ 16:39:03
♥ Madeleine säger:

Som sagt, vätskan är viktigast. Små små klunkar i taget! Sockerdricka, cola (vispa bort kolsyran), blåbärssoppa, kex, te. Krya på dig!

2010-01-22 @ 20:23:53
URL: http://madeleinelejman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0