Trytande mammapeng

2010-01-07 @ 11:28:47

Lillan sover sin förmiddags lur och jag sitter och jobbar.
Tagit på mig en massa jobb under jul/nyår för att kunna dryga ut mammapengen som börjar tryta. Jag har ju sååån tur att jag kan jobba hemifrån så passar mig fin fint. Men snart är de faktiskt dax att få komma tillbaka till jobbet ordentligt.
2dagar i veckan var det sagt from Januari men verkar inte bli så. Måste lösa detta på något vis för annars rasar hela ekonomin hemma hos oss snart. Extra knäcka? Men hur?

Varit mammaledig från 22April och Amanda ska inte börja förskolan förrän i slutet av Augustii.
Jag har ju mina obligatoriska 240dagar och sedan även de dagar som J får lämna ifrån sig (hoppas jag på). Men klarar mig inte på det i alla fall. Vill inte att alla dagar ska vara slut då för det är ju inskolning, lov...osv som man vill kunna vara med lillan.

* Hur har ni planerat era föräldrar dagar hemma hos er?
* Hur länge lät ni era barn vara hemma innan de började på förskolan?
* Hur kan man leva ännu mera ekonomiskt som ensamstående mamma?

Tacksam för lite tips och idéer.

Ha en super fin dag!
Jag ska fortsätta jobba och när lillan vaknar så blir det nog en promenix ute i vintersolskenet!

♥ KRAM ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0