Lista - Graviditet/Förlossning

2010-01-30 @ 22:36:58

När fick du reda på att du var gravid? 11aug 2008
Blev det en chock? Var planerat men ändå en chock
Hur gammal var du? 24
Hade du mycket halsbränna? Nej
Spydde du mycket? Inte en ända gång, men mådde JÄTTE illa
Var det någon favoriträtt som ändrades? Urk för kaffe,mums med juice
Hade du mycket foglossning? Nix
Hade du sammandragningar? Nej inte de heller
Ditt sf mått som störst? 35
Har du fått bristningar? Nja,lite men knappt synbart
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Flicka ♥
Vad hoppades du på? En frisk liten bebis,kön spelade mindre roll
Hade du mycket vätska i kroppen? Nej
Hur mycket gick du upp i vikt? 17kilo
Hur ser du på graviditeten idag? Underbar,de bästa som hänt,kan tänka mig de igen
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville ha bedövning,ta lavemang,slapna av i badet.Annars inget speciellt
Gick du över tiden? Gick över 6dagar
Födde du för tidigt? Nej
När började din förlossning? Slemproppen gick ca.04.3o fredagen den 25april
Hur lång tid tog det? Från det att vattnet gick tog de 3tim 22min
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 5cm
Vad tyckte du var jobbigast? Smärtan jag hade nere vid ljumsken och att jag trodde att jag inte skulle orka mera. Vart rädd så fort sköterskan gick ut för jag hade ont och var trött.
Var du rädd för något? Krysta, trodde det skulle göra super ont att föda
Grät du? Grät av lycka när Amanda kom upp på mitt bröst o gröt av att se den lyckliga fadern ♥
Skrek du? Minns knappt men de gjorde jag säkert :p
Tog du nått smärtstillande? Hann inte annat än få lustgas 50/50,men funkade inge bra så fick köra helt utan.
Blev du sydd? Ja, 2stygn
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? 4st
Hade du någon nära med dig? Pappa J och min mamma
Hur stor var bebisen? 3190gram och 51cm
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick den heta? Amanda Astrid Diana
Hur ser du på förlossningen idag? Inte rädd för att göra om de. Gjorde självklart ont men jag har haft tur både under graviditet och födsel.
Var allting värt det? Absolut! Dum fråga :)

Kommentarer
♥ Fröken M säger:

Kul lista =) Vi väntar vårt första barn 29 mars och jag längtar så jag håller på att döööö =)

2010-02-01 @ 10:35:32
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0