9 månader !

2009-10-30 @ 16:02:11

När fick du reda på att du var gravid?
11augusti 2008
Blev det en chock?
Nja. Det var planerat men trodde itne det skulle gå så fort
Hur gammal var du då?
23år
Hade du mycket halsbränna?
Nej
Spydde du mycket?
De första 16veckorna var hemska. Tålde inga starka dofter utan fick kvälvningar väldigt lätt.
Hade du mycket foglossning?
En dag med problem men det var de enda, tack gode gud för de!
Ditt sf-mått som störst?
Minns jag faktiskt inte, får kika efter senare. 
Har du fått bristningar?
Inga speciellt synliga. Fått ett litet peace-tecken över naveln. Det är för min lilla Amanda de :)
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Trodde hela tiden att det var en liten tjej.
Vad hoppades du på?
En frisk barn
Gick du över tiden?
Ja, men bara med några dagar.
Födde du för tidigt?
Nej...
Hur var förlossningen?
Helt underbar, börjar oftast gråta när jag tänker tillbaka på den. Den bästa dagen i mitt lic och det var helt utan komplikationer.
Blev du sydd?
4 stygn.
Dragen med sugklocka?
Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag, Jimmie, min mamma, barnmorska och en undersköterska..
Hade du någon nära med dig?
Både mamma och Jimmie.Hade  inte klarat de utan dom!
Vilket sjukhus födde du på?
Ystad lasarett
Hur stor var bebisen?
51 cm lång och 3690 gram.
Vad fick den heta?
Amanda
Var allting värt det?
Absolut, var det bästa som hänt i mitt liv "So Far"!
Vill du ha fler barn?
Utan tvekan, men det får nog avvakta lite



Kommentarer
♥ Malin och lilla Oliver säger:

Ta gärna en promenad med sällskap nån dag sen när du kommit i ordning lite =)

2009-10-30 @ 17:00:41
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
♥ Fru Evelina säger:

den 3 november är han beräknad!

hade du din mamma med på förlossningen!? inte så vanligt kanske men skönt om det var det du ville såklart! =)



kram

2009-10-30 @ 18:28:56
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0