Amanda 3veckor

2009-05-18 @ 13:17:05

Igår blev våran lilla tjej hela 3veckor.

Tiden rusar iväg och det händer en massa nytt varje dag,utvecklingen går verkligen fort så här i början. Och hon växer så det knakar också. Rensade precis ut de små små kläderna vi hade köpt till henne (strl.48-50) för första veckan och tog fram allt som var 56 istället, men det är nästan så att hon vuxit ur de me nu :o) Kul o se att hon växer nu iaf, stod ju lite stilla i början när ammningen inte ville fungera, men nu när hon får ersättning är allt bara bra *lättnad*

3veckor, ja det är ju ingenting i en vuxen människas liv egentligen men för en liten tjej så är det en massa nya intryck och rutiner som ska in. Men nu känns det som att vi fått lite rutin i vardagen. Hon sover bra om nätterna och vaknar bara 1gång runt 04.00 för att hon vill ha mat men sen kan hon sova till 10.oo igen :o) Skönt är det för ibland vill mamma o pappa ha en liten sovmorgon. Sedan är vi vakna en stund på förmiddagen, tar en promenad, ligger på golvet och sprattlar eller tar ett bad. Sedan vid 12.oo somnar sessan igen för att sova 4timmar. Sen är de full rulle på kvällarna :o) somnar vid 22.3o-23.oo. Somnar i min famn och sover sedan gott i sin egna säng. Så skönt att hon kan sova i sin egna säng, jag kan sträcka ut mig lite extra och sova riktigt riktigt djupt.

Lillan ligger nu i mitt knä och sover, ska lägga ner henne i vagnen och sedan ta en promenad(nr.2 för dagen) Jimmie har "utvecklings samtal" på jobbet och vi skulle efter det mötas upp för en fika på Aldo och sedan ska han jobba ikväll också. Han gör inget annat än jobbar och sliter, vi saknar honom riktigt mycket här hemma om kvällarna.

Ha en riktigt fin dag!

Kommentarer
♥ Amanda säger:

Jaa...den där första tiden går sjukt fort! Ludwig hade iofs sina minkläder länge, länge. Storlek 56 hade han till han var nästan fem månader tror jag. Men så har det väl fortsatt också. Så våran lille kille kommer nog fortsätta vara en liten kille. Huvudsaken är väl att han får må bra. Och så likadant med eran tjej. Det gör väl inget om dom skulle växa lite dåligt.. bara dom får vara friska och må bra! Har du fått post idag?

Kram

2009-05-18 @ 14:10:50
URL: http://creyla.blogg.se/
♥ Diana med sina två <3 säger:

jo lördagen den 30 maj är det barnloppis i folketspark!



Vill man sälja barnsaker där är det bara till att komma och sälja- det är gratis att stå där:)

Så jag har plockat ihop massor av saker som jag tänkte sälja, annars kommer det att kastas. Boken fick jag på någon premunant men använder den aldrig.. :) saker som bara står och samlar dam- bort med dem :)

2009-05-18 @ 15:36:21
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
♥ Maria säger:

Man hinner inte med, dagarna susar förbi i 190 känns det som. Man går upp på morgonen, och plötsligt så är det dags att sova igen.



Vad skönt att lillan sover så himla bra! Måste säga att jag är avundsjuk! Elliot sover också i sin egna säng nu, och det är i alla fall skönt det. Han äter nån gång mellan 22-23 innan jag lägger mig, vaknar runt 2 på natten för nästa mål och sen runt 5-6 på morgonen.

Nu har han dock börjat äta ungefär varannan timme igen, så i morse var jag hyfsat trött. Men men, klart han ska få mat den lille bollen :)



Som sagt, verkligen synd att vi inte bor i samma stad. Vi hade kunnat fördriva dagarna tillsammans med fika och promenader.



Hur kommer det sig att ni lämnar bort vovven över sommaren förresten?



Kram ♥

2009-05-18 @ 15:51:32
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
♥ Anna säger:

Oj redan 3 veckor, tiden går fort =) Kram

2009-05-18 @ 16:21:07
URL: http://anna1441.webblogg.se/
♥ Pernilla säger:

Skönt att höra att allt går bra, hon ser så underbart söt ut! kram!

2009-05-18 @ 21:54:40
♥ Helle säger:

Visst går tiden fort, fast man är ledig och egentligen inte gör speciellt mycket?



Det är otroligt vad de utvecklas snabbt. Ibland märks det från dag till dag, det är helt fantastiskt! :-)



Så skönt att det ordnade sig med käket. Skönt att hon sover länge och i egen säng. Man sover själv så mycket bättre då. :-)



Kram!

2009-05-18 @ 23:32:20
URL: http://fjaaant.blogg.se/
♥ Jessica säger:

Låter som ni har riktigt mysiga dagar!!!

Längtar tills jag oxå har en bebis att snosa på :-)



Kram

2009-05-19 @ 09:00:27
URL: http://skrotochkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0