v.38

2009-03-31 @ 18:52:04

Ja nu är det bara 20dagar kvar om man ska gå enligt de BF datum vi fått.
Nervös? Nej inte ännu. Känner inte direkt någon större anledning att bli nervös för ut måste ju lillan i alla fall, inte så att jag kan ångra mig nu. Självklart är man lite orolig över smärtan. Om det gör så ont just nu med alla sammandragningar kan man ju undra hur det känns med riktiga värkar sen. Men jag får verkligen hoppas på att bli frisk innan bebben vill komma för tror inte att det är någon höjdare att ligga på förlossningen med hosta och täppt näsa.

Som sagt va sista dagen på jobbet imorgon och sedan måste jag verkligen vila ut mig. Tror att sammandragningarna jag haft idag är mycket pga stressen jag känner av på jobbet. Måste lära mig att slappna av.
I morgon är det onsdag och jag hoppas på att få komma iväg till BB i Ystad. Vill åka dit så man hittar lättare sen när det väl är dax och vill även se hur det ser ut när man kommer in. Få träffa några av barnmorskorna och få höra hur det går till när man kommer in. För mig är det en enorm lättnad att känna igen miljön för sjukhus är aldrig skoj. Men har man varit där en gång så innan så vet man vad som väntar i alla fall.

Bild vill ni ju så klart se och jag lägger in en bild från den 25mars...Ska uppdatera er senast i morgon!!


Fakta

Vid varje Mvc-besök görs de vanliga rutinkontrollerna av ditt blodvärde, blodtryck, barnets hjärtfrekvens, position och tillväxt. En del kvinnor upplever att de känner sig nedstämda mot slutet av graviditeten. Orsakerna kan vara en mängd olika saker: oro inför förlossningen, trötthet på grund av sömnbrist och längtan efter att graviditeten ska vara över. Försök att få tid för dig själv och tala med din barnmorska på MVC. Mot slutet av graviditeten undersöker barnmorskan hur barnet ligger och för omföderskor vars barn inte fixerat sig, är det inte ovanligt att det sker först när värkarna börjat. Många kvinnor upplever en surrande känsla i slidan när barnets huvud stöter emot musklerna i bäckenbotten och ev. obehag när man sätter sig för snabbt på en hård stol.

Barnet är ca 36 cm från huvud till stjärt och vikten ungefär 3,2 kg. Barnet vikt ökar snabbt. Det kan växa med upp till 28 g om dagen. Barnet rör sig mindre nu. De stora kroppsrörelser du kände tidigare är små stötar från fötter och knän. Alla inre organ är färdigbildade och i tarmarna finns en grönsvart, klibbig avfallssubstans som kallas barnbeck eller mekonium. Det består av utsöndringar från matsmältningssystemet blandat med lanugohår, gallpigment och celler från tarmväggen. Barnbecket kommer att tömmas ut antingen före eller efter födseln.

Kommentarer
♥ staffan säger:

kalas kulan :)

2009-03-31 @ 19:50:54
♥ Eva säger:

Men det var ju det jag skrev, att man inte kan ta ut dagar samtidigt.. ;D



Jag måste bara kommentera din "bristning" vid naveln, liknar ju ett peace-tecken, ser så ut från min synvinkel.. Lite fräckt!



Sjunkit? - Jag kan inte se det, jag måste vara förblindad på min mage eller nått.. :S

2009-04-01 @ 06:38:30
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
♥ Eva säger:

Jaa, det känns helt underbart att få tillbaka pengar, tänk dig dem som får betala tillbaka en massa. Usch, det kan då inte vara kul! =(



Gör det, men det är säkert bara jag som tycker så! ^^

2009-04-01 @ 08:08:49
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
♥ malin säger:

Fin mage du har :)

2009-04-01 @ 11:55:36
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0