Packa BB-Väskan

2009-03-17 @ 19:01:23

Idag fick jag order av min älskade sambo att packa BB-väskan. Tror att det är någon som börjar bli lite nervös ;o) Men snäll flickvän som man är så tar man självklart tag i saken och börjar pacla,upptäcker dock att det är en del saker som fortfarande fattas så när Jimmie är ledig nästa gång blir det till att inhandla de sista.

Tänkte att jag faktiskt skulle dela med mig av min packlista, har ni tips om något man kan skippa eller bör lägga till så skriv en kommentar!

Till mig:
*läppbalsam
*schampoo
*balsam
*tandborste
*tandkräm
*handduk
*mjukisbyxor
*kläder att åka hem i
*tofflor
*sockor (kan tydligen bli kallt om fossingarna)
*amnings BH

Övrigt:
*kamera+laddare+extra minneskort
*mobil
*dator
*kortlek, tidning/bok, Mp3
*mat+dryck

Till lillflickan:
*filt
*mössa
*strumpor
*2 body
*byxor
*tröja
*overall att åka hem i om det är kallt
*blöjor


Hmmm...har säkert glömt något eller skrivit med något man inte alls behöver...Jag har ju inte varit med om detta innan så man lyssnar/läser om alla andra. Behöver tips!

Kommentarer
♥ Helle säger:

Till dig: duschcreme, lotion, trosor, bindor, amningsinlägg, deo, hårsnoddar, borste.



Övrigt: mobilladdare, vattenflaska en sån där sportflaska med pip. MVC-journal + patientbricka.



Blöjor får du på BB, så dom kan du skippa.



Jag väntar oxå mitt första barn (BF 19 mars) och har inte heller vetat vad som ska packas i den där väskan, men jag har läst mig till, gått förlossningsförberedande kurs och frågat andra som har barn, så du kanske får lite tips/hjälp av detta iallafall?

:-)

2009-03-17 @ 20:02:55
URL: http://fjaaant.blogg.se/
♥ Eva säger:

Hihi.. Ser ut som om du skall på läger eller nått med den listan... =P

Men du påminde mig om att inhandla ny tandborste + tandkräm.



Finns sjukhus handdukar, kanske inte dem mjukaste o behagligaste, men det finns iaf!



Bindor får du också utav sjukhuset, men lite extra är alltid bra.



Själv så hade jag bara tänkt att stanna tills läkaren har tittat på den lill* dagen efter. Man vill ju hem så fort som möjligt om man inte fått några komplikationer.



Lycka till, har själv 22 dagar kvar till BF.. SPÄNNANDE! Kram!

2009-03-18 @ 06:53:53
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
♥ Lina säger:

Ja du.. då låter väl förberedd!! :-)

Men glöm inte jimmies grejor. så som en extra tröja osv. Det hade nog Jonas velat halft med sig.. men det var det ingen av oss som tänkte på.. så han fick gå å lukta svett... haha.. i samma tröja som han hade på förlossningen.. :-)



som dom över säger. skippa blöjorna.. ni får på sjukhuset!



Åhh nu börjar det närma sig, tänker tillbaka på forlossnings dagen/natten... UNDERBART!!!

Det här kommer du att klara galant!



massor av kramar

2009-03-18 @ 10:47:21
URL: http://endellina.blogg.se/
♥ Emelie Ohlsson säger:

En morgonrock kanske =) De hade jag med mig, super skönt att strosa omkring i ;)

2009-03-18 @ 12:31:33
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
♥ Lisa C säger:

Tycker att din lista ser jättebra ut!! Du kan lyxa på med nån extra trevlig duchcreme. Duchen man får ta efter förlossningen e helt otroligt skön å då kan den lilla detaljen vara najs :-)

Bra att du har packat! Jag fick ju Alice i vecka 36 så allt kan hända!

Håller tummarna för dej å att allt ska gå bra. Vore trevligt med ett sms när hon har kommit ;-)

Kram kram

2009-03-18 @ 15:16:07
♥ Tessa säger:

Måste ju bara fråga vad du ska med en dator till??

2009-03-18 @ 20:03:03
URL: http://tessa84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0