Matvrak, äta för två?

2009-03-20 @ 18:47:05

Idag har jag varit ett riktigt matvrak ;o)


Först bortskämd med lunch på Jimmies jobb, en underbart god fisksoppa och nu på kvällen har jag slängt i mig Jimmies goda köttfärssås. Skulle han varit hemma och sett min portion skulle han nog bara gapat stort *hehe*
Haft ett enormt sug idag efter mat och godis. Men tycker jag varit duktig som stått emot att gå till ICA för att inhandla lösgodis.

Jag tycker det är så onödigt att klämma i mig sötsaker. En del säger att man ska passa på när man är gravid och man ska äta för två. Men jag håller inte med om de. De extra kilona ska ju också bort, faller inte av en automatiskt direkt. Jag vill inte streta mot dessa extra kilon man lagt på sig i all evighet, skulle ju vara skönt om man kan bli av med dom innan sommaren är slut.

Shit, jag har ju precis haft i mig ett STORT lass spagetthi & köttfärssås och nu kurrar magen igen. Vad är det som spökar. Är lillen i magen som är otroligt aktiv och tar all min energi gissar jag på. Men som jag skrev innan ska jag inte gå ivög till ICA för att inhandla gottis, får bli lite apelsin och vindruvor istället som jag har hemma. Karaktär! :o)

Kommentarer
♥ Anonym säger:

Ja de är vårat hus.. =)

Usch då jag som vill ha bort all snö!!

2009-03-20 @ 21:23:36
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
♥ Helle säger:

Du...

Jag kan säga dig att jag oxå fick en chock när jag plötsligt, för ca en månad sen, började få otrolig aptit. Jag åt frukost, lunch och middag + mellanmål + att jag ca 2 timmar efter middagen var HUNGRIG igen o var tvungen att käka ett par mackor o kanske lite yoghurt. Tydligen så är det bäbisen som kommer in i en tillväxtperiod o behöver mer energi. Upp i vikt gick jag inte, men SF-måttet växte. (som det skulle.)

Så ät du, det är säkert din lilla som håller på att växa till sig. :-)



Jag håller med dig om att man inte ska tänka att man äter för två, för det ska ju bort det oxå. Däremot så ska ju kroppen samla på sig amningsreserver, som den tar av under amningen, så man ska ju upp i vikt. Sen är det jättemånga som RASAR i vikt, när de ammar, blir smalare än innan graviditeten.

Inte för att jag tror att jag tillhör den kategorin, direkt. Haha!



Jag har dock unnat mig godis eller snacks till helgen, vilket jag innan graviditeten (nästan) aldrig gjorde. Sen är det ju så olika från person till person. Vissa går ju knappt upp nånting fast de bara VRÄKER i sig. Jag skulle gärna vara en sån, men jag är motsatsen - går upp i vikt bara utav att titta på nåt gott. Haha! (lite överdrivet, men du förstår nog min poäng? :-) )

2009-03-20 @ 23:19:08
URL: http://fjaaant.blogg.se/
♥ Jennifer säger:

Okej. Jag låg stadigt på 125 innan jag började med tabletterna, men jag klagade på att jag var så trött, så hon rekommenderade mig järntabletterna. Blev så chockad att det sjönk så mycket. Förhoppningsvis ger det ändå resultat längre fram.. Bara pyret mår bra :)

2009-03-21 @ 08:25:49
URL: http://familjenjanssonostby.blogg.se/
♥ Malin säger:

Dom säger ju att man ska kolhydrat ladda när förlossingen närmar sig. Så ät på tycker jag =)

2009-03-21 @ 09:08:27
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0