Lugn i stormen...

2009-03-25 @ 21:22:32

Ni behöver inte oroa er för att lillan kikat ut ännu :o)


Ledsen för att jag inte bloggat på länge, har ju lovat att hålla er alla uppdaterade hela tiden. Men just nu har jag så sjukt mycket att göra både på jobbet och när jag kommer hem att skrivandet tyvärr inte kommit i första hand dessa dagarna.
Sitter just nu och försöker läsa ikapp på de bloggar jag själv läser, men det kommer ju ta flera dagar känns det som :o)

För att återgå till lillan i magen så verkar hon trivas riktigt bra, bökar runt lite mindre nu men man känner tydligare vilken kroppsdel det är som putar ut på magen. Gillar att puta med stjärten rätt ut har vi märkt och benen stretar hon gärna med på sidan av magen  och upp mot revbenen. Har haft lite mer förvärkar under gårdagen men idag har det varit lugnt.
 
Bara någon dag kvar på jobbet och sedan blir det att vila ut *längtar* Känner att det är alldeles för mycket på jobbet just nu och jag  kan inte hålla koncentrationen och jag har ett minne som en guldfisk. Tycker nästan synd om mina medarbetare som får "tjata" på mig för att saker och ting ska bli gjorda...Jag kommer gå från jobbet på fredag eller tisdag är det väl tänkt,men kommer fortsätta jobba hemifrån i den mängd jag orkar. Sitter jag hemma tror jag att det blir mer gjort faktiskt. Kan koncentrera mig bättre och jag kan få min lilla tupplur på dagen för att samla mer energi. Märker som sagt va att vid 14.oo på jobbet så kolapsar jag. Ingen koncentration kvar och ingen ork längre.

Ikväll har jag varit duktig och slängt ihop alla räkningarna hemma. Var väl inte den roligaste synen men vem gillar att betala en massa räkningar egentligen? Känns märkligt också att snart inte ha sin vanliga lön utan man ska gå på mammapeng. Hur ska man klara av det? Man är van att ha en massa pengar att spendera och spara,men så kommer det inte direkt att bli framöver. Men man vänjer sig väl vid det också.

Nej nu ska jag försöka läsa vidare i bloggarnas värld och sedan väntar sängen om en liten liten stund bara.
Hoppas ni alla haft en fin dag och att ni får en trevlig kväll

Natti Natti från Marie och "lillan"

Kommentarer
♥ Helle säger:

Det där med putande rumpa känner jag igen. Jag har faktiskt ännu inte fått någon ordentlig kick mot revbenen (som många andra verkar få), men däremot verkar den där rumpan köras upp rakt under högra revbenen och tryyyyycka till ordentligt till o från. Haha!



Va skönt för dig att få gå hem snart. Jag lovar, det kommer kännas som en befrielse. Även om du jobbar lite hemifrån, så är det som du säger, att du kan gå ifrån o vila när det behövs o det kommer ge så mycket för ditt välmående, vilket gör att lillan kommer må fint. :-)

2009-03-25 @ 23:08:08
URL: http://fjaaant.blogg.se/
♥ Lina säger:

Tanken slog mig att det kanske var på G.. men det är påtok för tidigt ler

Jag är inte redo för det än! hahahaha



vill bara dig väl... tänk inte i dagar.. du komemr at bli tokig då den dagen kommer.. OM den kommer.. jobbigt att gå över tiden!



Hoppas du får vila ordentligt under den sista "ledigheten"

kramar

2009-03-26 @ 08:38:38
URL: http://endellina.blogg.se/
♥ Johanna säger:

Ja, badkar är ju nästan ett måste. Tänk sen när er lilla bebis är ute så mysigt det kan bli att ligga tillsammans i badet o bada!! :)

2009-03-26 @ 09:01:51
URL: http://johannaanderberg.blogg.se/
♥ Anna säger:

Lycka till med allt :)

2009-03-26 @ 10:31:01
URL: http://annahanell.blogg.se/
♥ Eva säger:

Jag tror inte att du får så dålig föräldrarpeng. =)

2009-03-27 @ 06:34:09
URL: http://underbaravitre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0