Sömnsvårigheter

2009-07-07 @ 06:39:51

Efter att ha haft en underbar liten flicka som sov 10timmar/natt så har vi nu en liten tjej som bara vill sova 7timmar/natt. Hon sover mellan 22.30 till 04.00 då hon vaknar för mat, sedan har vi svårt för att få henne till att somna om igen. Men efter en massa vaggande så faller hon i sömn igen vid 05.00. Dock vill hon inte alls sova speciellt länge när hon somnat igen utan i vanliga fall blir det bara 1timma till. Så idag var vi upp vid 06.00 igen. Jag har egentligen ingenting emot att kliva upp tidigt men blir lite jobbigt i längden att 7dagar i veckan kliva upp så tidigt. Idag ska jag i alla fall försöka sova när lilla sessan sover. De kommer jag tjäna på i längden.

Just nu sitter jag här vid datorn och bloggar och har en STOOOR kopp latte vid min sida, Amanda ligger i babygymet och busar med sina mumintroll...tvättstugan väntar vid 08.00.
Inget regn ute ännu men mulet och svalare än föregående dagar..hoppas på lite regn...

Jätte glad över att få ha varit med på "Topp20" de två senaste dagarna hos Föräldrarbloggar.se

Kommentarer
♥ Elin (Edvinsmamma) säger:

Det är så jobbigt när dom ändrar sina sovrutiner...för som förälder är man inte alls lika pigg på att kliva upp och vara vaken som dom små ;)



Kram

2009-07-07 @ 08:39:16
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0