Dag 5 - Köpa stegräknare

2009-07-11 @ 11:18:57

Idag är jag inne på dag 5 i min viktminskningsplan. Jag har ett mål att nå till 22augusti och det ska jag klara. Började med Natur Diet och träning i tisdags och det har gett resultat. Vägde mig igår och det var minsann redan minus 1,6kilo. Nu kommer det nog gå lite segare...de första kilona är oftast vätska så nu börjar den riktiga kampen. Jimmie är ledig i dag och i morgon och dte betyder ju att man kanske ska vara social och äta lite god middag med honom, glad över att han stöttar mig så iaf så han vet at jag inte ska ha i mig en massa tjaffs. Frågan är bara vad det blir till middag? *klurar*

Vet inte heller om det blir någon träning idag direkt. Klev upp tidigt och tog mig precis en liten powerna...snart blir det frukost/lunch iop med hjärtat som fortfarande vilar ut. Ska se om jag kan dra med honom på en långpromenad trotts blåsten.

I helgen ska jag försöka införskaffa mig en stegräknare också. Kör en liten tävlig med en annan mamma som vill tappa lite. Vi har sagt att vi dagligen ska gå 10tusen steg och att vinnaren får en fin liten vinst. Kanske är någon mer som är sugen på att haka på? Vi startar på måndag!

Nej nu ska jag ta tag i klänningen igen innan hela huset kliver upp ;o)

Kommentarer
♥ Lina säger:

Åh vad kul att du också börjat "din resa" i kampen mot kilona :) Jag följer gärna din väg.



10.000 steg är ett lagon mål.. det går jag varje dag, minst. Nä, nu ljuger jag.. på sommaren blir det inte så mycket som varje dag. Men nästan :)



Hur mycket vill du gå ner i vikt? nyfiken



Ha en riktigt skön dag! kram*

2009-07-11 @ 12:19:50
URL: http://ninninusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0