Rutinkontroll v.28

2009-01-27 @ 21:11:00

Idag kl.08.00 var jag och Jimmie till Capio för att träffa våran barnmorska Anne. Det var dags för en rutinkontroll och att åter igen göra en glukosbelastning. Glukosbelastningen är inte det trevligaste riktigt. Man ska komma på fastande mage och sedan hälla i sig ett helt glas med sockerlösning *usch* Illamåendet kommer smygandes måste jag erkänna. Vi satt 2timmar inne i ett eget rum och läste tidningar för fullt för att få tiden att gå lite fortare.

Efter denna pers var det dax för kontroll av värdet på glukosen, hb, blodtryck,vikt och lyssna på hjärtat. Allt är bara bra och krabaten lever loppan i magen. När BM satte på högtalaren för att vi skulle få höra hjärtat så började hon dansa runt i magen. Man verkligen såg hur hon flyttade omkring :)



Bebisens hjärtslag
: 145slag/min

Min vikt: 71.7kilo (+6,7kilo)

Blodtryck: 100/60

HB: 116
SF-mått: 26
Glukos: 6.2 / 6.4



Alla proverna var bra och nu är det tom dax att boka tid för nästa UL som ska ske 1mars *längtar*


Kommentarer
♥ Maria säger:

Åh får ni två rutinul?? Jag fattar inte varför det skiljer så mycket beroende på var i landet man bor? Jag kan tycka att två rutinul borde alla få under de här 9 månaderna. Mycket kan ju hända på vägen.



Skönt att alla värden var bra!

2009-01-28 @ 10:48:15
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
♥ MizthaNguyen (v. säger:

Hejsan, titta gärna in i min blogg! finns egen musik & dansvideos & dikter. Kommentera gärna! :)

2009-01-28 @ 17:03:26
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
♥ chasmine säger:

Hej :) fin blogg :)

2009-02-14 @ 14:40:54
URL: http://takealook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0