Jobb Jobb Jobb

2009-01-15 @ 21:11:43

Just nu jobbar både jag och Jimmie en hel del.
Jag sitter kvar på jobbet på kvällarna för att få in lite fler timmar innan jag ska gå på mammaledighet och Jimmie jobbar en massa extra för att ställa iordning i restaurangen innan det är dax för öppning igen efter julledigheten.
Jag sliter mellan 07.30-20.00 och han mellan 10.00-24.00. Men är väl lika bra att passa på med detta nu för om någon månad kan vi inte jobba som tokar längre. Om någon månad har vi en till liten person i familjen.
Just nu har vi ju faktiskt en till att ta hand om och det är våran hund Bailey. Som tur va har vi världens bästa grannar som hjälper oss. När dom kommer hem från jobbet så tar dom Bailey på en promenad och jag kan i lugn och ro jobba vidare. Deras hjälp betyder så otroligt mycket så de minsta man kan tacka med sen efter flytt är väl en fin middag.


Precis hemkommen och har faktiskt hunnit ut på en promenad också. Just nu kokar makaronerna för fullt och köttbullarna är klara. Blir en liten stund i soffan framför tvn innan det är dax att krypa ner. Har inte världens roligaste helg framför mig. Nattklubben väntar både fredag och lördag, men sen är det bara ett pass kvar och sen lägger jag ner helg/natt arbetet för kanske all framtid.

Klockan ringer.....dax att ta av maten.
Ha en underbar kväll allesammans och jag kommer snart lägga in bilder på hur det såg ut före renoveringen i radhuset vårat. Efter-bilder kommer om 2veckor då vi flyttat klart.

Kommentarer
♥ Tessa säger:

Jag hittade själva bilden på nätet nånstans, tror jag googlade på den, så fyller jag i med färg glada pluttar i vanliga Paint pogrammet.. :-)

2009-01-15 @ 22:46:30
URL: http://tessa84.blogg.se/
♥ Tessa säger:

Ja gör de, kul å ha sen när de e över..!



ne nu e de inte lång tid kvar, har inte packat väska än heller, lä väl gö de snart.. :-D

2009-01-16 @ 11:57:57
URL: http://tessa84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0