Amandas nya leksak

2009-12-01 @ 09:50:24

Igår var jag och Amanda på stan och fikade med Eva och Neo.
Efter fikan tog vi även en tur till Mobilia och där hittade jag en sak jag bara var tvungen att köpa till Amanda. Det är en boll som snurrar runt på golvet och låter. Ska vara till för att lära små barn att krypa och röra mer på sig. I början var hon lite skeptisk men idag tycker hon den är riktigt rolig. Medans jag suttit vid köksbordet och arbetat lite har hon suttit på golvet och krypit runt efter bollen :o)




Igår blev det även inhandlat en vit body till Amanda, tänkte att jag skulle försöka få henne till att använda sina klänningar lite mera. Kanske inte det mest praktiska när man är ute, men när man är hemma hos folk och hälsar på osv. Kikade även efter ett par strumpbyxor till hennes fina julklänning men kunde inte hitta några. Får bli jakt efter de i Uppsala tror jag. Tänkte jag skulle ta ett fint kort på henne i klänningen som julkort,får se hur det går med de.

Bara 2veckor kvar, sedan ska vi bege oss upp till Uppsala. Kommer vara borta i nästan en månad. Ska bli super duper skoj att träffa min familj och självklart även Amandas farmor och "farfar", Kusinen Jennifer, Moster Jannica och Jessica, Jeanette(har jag stavat rätt nu). Blir en massa julfirande och för engångs skull så är min kära mor och far hemma över jul. Kan inte minnas när det skedde sist,men är många år sedan. Vi ka även hinna med jullunch på Skaris och så hopas jag på en tur till Sthlm. Har en hel del planerat :)

Nej nu ska vi ta och klä på oss något annat än pyjamas kanske :)

Kommentarer
♥ Lajsa säger:

Är det möjligt att klämma in en lite tur till Almunge kanske??

2009-12-01 @ 11:02:06
♥ Tant Ulrika säger:

Just nu kan du vinna en VALFRI sak..



http://uj76.blogspot.com/2009/12/tant-lottar-ut-valfri-sak-fran.html



..från en UNDERBAR inredningsbutik hos mig =)

2009-12-01 @ 12:21:05
URL: http://uj76.blogspot.com
♥ Lise-Lotte säger:

Hejsan!

2009-12-01 @ 13:53:33
URL: http://supermumbloggen.blogg.se/
♥ Lina säger:

Glöm inte trippen till Norrtan!! :-D

2009-12-01 @ 14:50:41
URL: http://endellina.blogg.se/
♥ staffan säger:

hör av dig när du är i uppsala så kanske vi kan ses över en fika eller nått?

2009-12-02 @ 20:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0