Utmattad mamma

2009-08-13 @ 22:10:15


(kryper på farmor och "farfars" fina gröna gräsmatta)


Efter att ha varit "ensamstående mamma" under en vecka nu så är jag helt slut. Det tar verkligen på krafterna att hela hela tiden ha hand om en liten krabat. Jag beundrar verkligen alla ensamstående mammor och pappor. Ni är starka.

Kom ut till Hagby vid 14.30 tiden.
Bror stannade kvar på en liten fika och sen så har farmor och "farfar" fått mysa en massa med lilla Amanda. Jag tycker att det varit super skönt att för engångs skull kunna sitta och läsa tidningen ifred. En sån liten sak uppskattar man verkligen när man har småbarn. Amanda var lite trött redan vid 17tiden så hon sov under middagen, vilket jag också tyckte var riktigt skönt, att kunna sitta vid middagsbordet i lugn o ro.
Sen började hennes mage kärva på kvällskvisten. Stackars liten hade så fruktansvärt ont så att tårarna sprutade. Både farmor och jag vaggade henne en massa och efter mycket om och men så somnade hon utmattad av allt skrikandet vid 20. Jag satt med en stund vid tvn men sen kände jag att det var dax för sängen för mig me. Ska läsa ikapp lite bloggar och sen nanna kudden jag me.

I morgon får jag sovmorgon, underbara svärmor tar henne vid 07 i morgon bitti...Såååå himla skönt!!!



Natti Natti från en trött och utmattad mamma Marih

Kommentarer
♥ Anonym säger:

Men så söt hon är! Och som hon vuxit, tiden verkligen springer förbi! Trivs du i livet som mamma?

Kram

2009-08-13 @ 22:13:28
♥ Elin säger:

Det var visst jag som var den anonyma, hihi!

2009-08-13 @ 22:14:11
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
♥ Therese - Eira min ögonsten säger:

Svar: Nej, det kan inte va pga färgen då den vita & blåa kostar samma.



Köpte även den i rött för bara nån månad sen för 99 kr..

2009-08-13 @ 22:45:11
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/
♥ Mia säger:

jodå det är super bra =) Vad hittar du på idag?

kram

2009-08-13 @ 22:51:42
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
♥ Linda säger:

Hoppas allt e bra med dig annars? Trött känns det som jag alltid är numera.

2009-08-13 @ 23:46:36
URL: http://easytolove.blogg.se/
♥ Diana med sina två <3 säger:

ja jag känner också om jag haft barnen för länge att jag håller på att halvt dö :) när barnen går och lägger sig på kvällen är det så skönt! Hörs som jag tycker dem är jätte jobbiga men med två barn får man mycket mer att göra, dem sover oftast inte samtidigt, att ta en dusch är helt omöjligt med två barn vakna! Den ena springer och hittar på bus och den andre kryper efter :)

2009-08-14 @ 12:09:27
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0