En dag på stan i Uppsala

2009-08-12 @ 07:55:33

Igår eftermiddag efter våran morgonpromenad och frukost, så bestämde jag och Mia oss för att ta en tur till stan. Jag tyckte det kanske var lite smidigare att åka buss eftersom vi har två små barn att packa med oss i en bil. Efter lite om och men så var hon med på min idé.

La ner bebisarna i vagnarna, på med regnställ och jacka och sedan bar det av till bussen och Uppsala stad.



 

Det blev lite shopping iaf. Man kan ju inte låta bli att handla till Amanda heller så självklart blev det en ny liten body från Lindex till henne. Får tacka min moster och morbror för doppresenterna och detta är bla. vad pengarna gick till. Lite hårfärgning till mig. Ska lägga i färgen idag så ni ska få se för och efterbilder. Det är verkligen dax att göra något åt mitt ruffs. Inte varit till frissan på 5månader *pinsamt* Men så är det att bli mamma, svårt att få tiden att räcka till.

Lite kära återseenden blev det på stan igår också. Jag vet att ni läser tjejer, var mycket trevligt att träffa er igen, var ju några år sen sist. Ta hand om er och hoppas vi ses snart igen!

En liten olycka hände igår också. Jag bara skrattade åt det hela och jag bjöd på den lilla olyckan till restrerande fikagäster. Amanda har precis fått mat och jag hade rapat henne och haft henne lite i knät för att få maten att rinna ner. Men sen så fick jag för mig att hon skulle få flyga lite. Gick bra första gången och hon bara skrattade, testade att lyfta upp henne och flyga lite till. Men ni kanske kan räkna ut vad som hände då? Jo en kaskad spya kom rätt över mig. Jag får skylla mig själv och som sagt va kunde jag ju bara skratta åt händelsen men jag blev riktigt blöt om både tröja och byxor. Tur att det var i slutet av våran dag på stan så det var bara bussresan hem som väntade.


(ser ut som att jag kissat på mig,men jag bjuder på den)


Kommentarer
♥ Alexandra säger:

Jösses vilken söt liten "mini-Peter"!:O)

2009-08-12 @ 08:33:54
URL: http://axelinaa.blogg.se/
♥ Amanda säger:

Haha...vilken fin bild på dig ;o) Olyckor händer så lätt.

Ni ser ut att ha haft en fin dag igår iaf. Jag förstår dock att du gärna skulle ta en sovmorgon. Alla småbarnsföräldrar behöver få sova ut emellanåt.



Ludwig har dock nattstökat inatt han med. :oP Inte många timmars sömn där.

Kram

2009-08-12 @ 08:55:16
URL: http://creyla.blogg.se/
♥ Eva och Neo säger:

lite sött var det allt ;D

2009-08-12 @ 10:59:11
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
♥ Leila säger:

Jätte kul och få träffa på dig igen Marie :)

Så otroligt länge sen nu!!

Amanda är verkligen hur söt som helst :)

Hoppas att ni hade en toppendag på stan.

Kram Leila

2009-08-13 @ 08:46:05
URL: http://egoizma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0