Underbar vårdag

2009-04-04 @ 17:00:32

Dagen började med städning här hemma. Har man en hund som löper och byter till sommarpäls så vet man att det håras en hel del. Jag tycker itne det är så mysigt att trampa runt i massa hår så dammsugning står på listan varje dag i stort sett just nu. Idag passade jag även på med att skura golven.



När karln vaknade till liv var det meningen att vi skulle iväg till MAXI för storshopping,men vi fastnade på baksidan i den kassande solen och pratade med våran kära granne istället. Fick ta oss i kragen efter någon timme eftersom Jimmie skule jobba kväll sen också. For till MAXI i Trelleborg och handlade en MASSA. Hittade även super fina utemöbler som jag tror vi ska slå till på. Vill ha ett stort bord som man kan sitta minst 6pers runt om och det hittade vi för ett riktigt bra pris faktiskt. Men det får avvakta lite till innan vi slår till.

Efter shoppingen så var det hem och packa in en massa mat i frysen och sedan tog vi os en varsin kopp kaffe och mazarin i solen på baksidan. Jag njuter redan sååå enormt av att få ha den lugn och ro man har här nere. Det är lite skillnad mot alla skrikandes och lekandes barn man hade runt omkring sig i Annestad. Här kommer vi nog bo ett bra tag och trivas alldeles utmärkt.



Ikväll jobbar som sagt va Jimmie och jag har inte planerat in speciellt mycket. Blir till att baka någonting kanske,får se om orken finns efter dagens alla bestyr. Annars blir det en slapp kväll framför tvn tror jag.


Baileys njuter av att få ligga ute i solen och glassa ;o)



Märks att hon är van vid sol och värme från Spanien

♥ 16dagar kvar ♥

Kommentarer
♥ Amanda säger:

Vad duktig du har varit! Vet precis hur det är med en hund som löper och byter päls. Våran vovve har fått någon stor knöl nu också så vi måste nog ta henne till veterinären. Det känns som den är varfylld och det är rött och irriterat på knölen. Hon slickar massor på den med så hon är nog rätt irriterad på den. Stackars Candy.

2009-04-04 @ 17:23:02
URL: http://creyla.blogg.se/
♥ Maria säger:

Nämen, kaffe och mazarin har ju jag också ätit idag. Och paj med vaniljsås... Så jag får nog ingen påse med Polly ikväll. Har väl förbrukat dagens gravidkalorier med råge ;)



Jag tänkte bakat en kladdkaka, men inte ens det orkar jag. Usch, det går utför nu med mänskligheten hahaha!

2009-04-04 @ 20:26:43
URL: http://mimariatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0