Glucos-belastning på Capio

2008-10-22 @ 19:00:36

Eftersom min kära mor hade så kallat "Graviditets diabetes" när jag kom till, vill min barnmorska nu kontrollera mig extra noga. I vanliga fall gör man en glukosbelastning kring vecka 28 men jag var påkontroll redan nu i v16.

Jimmie var självklart med, han vill finnas vid våran sida hela tiden*såå sött* Klev upp vid 7 för att infinna mig på Capio redan vid 08.00 för "frukost". "Frukosten" bestod av ett stort glas socker med i stort sett bara en massa socker egentligen och sedan vilda jag i två timmar för att se om kroppen kunde ta hand om allt detta på ett normalt sett.
Mitt värde hamnade på 6,7 och enligt Anne var detta ett bra värde. Nu kan man pusta ut ett tag till och hoppas på att man ska slippa gå som min mamma under sin graviditet.


Kommentarer
♥ Katya säger:

okej vad kul! :) gulliga namn

2008-10-22 @ 20:28:01
URL: http://katyas.blogg.se/
♥ Carita säger:

Åh, hoppas det går bra och så med allting :D Kram!

2008-10-22 @ 22:53:08
URL: http://minicookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0