Vi väntar en flicka ♥

2008-11-14 @ 17:59:52

Jag var sååå himla nervös i morse när vi skulle iväg på rutin ultraljudet. Jag sprang på toa hemma fram och tillbaka och hela magen knöt sig. Självklart var man rädd för att allt inte skulle se bra ut och att någonting skulle vara fel på våran lilla krabat. Satt spänd hela bilresan och tror Jimmie också var lite nervös.

Väl framme på CURA kliniken fick vi komma in rätt snabbt. Träffade våran BM och hon satte igång med undersökningen på engång. Först kontrollerade hon om det var en eller två bebisar, och precis som väntat var det en liten rackare där inne. Sedan skulle hon visa oss en bild på hela varelsen. Men den lilla rackaren var inte det lättaste att fånga för den skulle under undersökningen försöka göra en kullerbytta. Boxade med armarna och sparkade med benen för fullt. Jag kunde inte låta bli o skratta, såg så himla rolig ut. Hon mätte lårben, huvud och kolade hjärtats fyra kammare, hjärnan och ansiktet. Man kollar tydligen ansiktet för att se om barnet är harmynt. Men våran lilla bebbe mådde hur bra som helst och var välskapt.

Jag var ju så himla nyfiken på könet så jag var tvungen att fråga om man kunde se om det var en pojke eller flicka. Jimmie trodde stenhårt på flicka och visst hade han rätt, som alltid när det är något ;) Vi väntar med största sannolikhet en liten Amanda.
Blev lite flyttad i tiden och är du i v.18, inte v19. Men skönt de, kanske man slipper föda på påsk och kanske mamma o pappa hinner hem från spanien innan födseln

BF 21April 2009 och hon vägde ynka 139gram.


Vecka 18 (17+2)



Vecka 9 (8+2)


Kommentarer
♥ Anna säger:

Kul med en tjej! Tycker det föds så otroligt många pojkar just nu.

2008-11-14 @ 22:30:33
URL: http://anna1441.webblogg.se/
♥ Jenny säger:

Va skönt att allt gick på bra på UL:et. Visst är det en helt underbar känsla när man får se den lille? Jag var helt överlycklig :)



Och föresten grattis till din graviditet, den lilla tjejen som gömmer sig där inne :)



Kram Jenny

2008-11-15 @ 14:43:44
URL: http://jennysabina.blogspot.com
♥ Lina säger:

Jag döööör!

Nästan lite tårögd :-)

En liten flicka... visst blir allt lite verkligare efter att man varit på UL!?

Mår du fortfarande illa?

kramkram

2008-11-16 @ 22:04:45
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0