Rutinkontroll v.20

2008-11-27 @ 13:52:30


Idag kl.09.00 var jag och Jimmie till Capio för att träffa våran barnmorska Anne. Det var dags för en rutinkontroll och att för första gången få lyssna på bebisens hjärta. Vi väntar verkligen en livlig krabat för precis som på ultraljudet så kunde hon inte ligga still en sekund. Vi letade och letade efter att få höra hjärtat men hon lekte runt. Men när vi till sist fick höra det slå var det en underbar känsla. Låter ungefär som en galopperande häst i magen.


Bebisens hjärtslag: 145slag/min

Min vikt: 66,4kilo (+1,4kilo)

Blodtryck: 110/60

HB: 127


Allt är precis som det ska med både mig och med lilla flickan i magen så nu kan man pusta ut ett tag till. Nästa träffa är inte förrän efter julledigheten men tiden går så himla fort och en massa man ska hinna med till dess.






Kommentarer
♥ Anna säger:

Ja du är väl halvvägs nu va?! :) Spännande :)

2008-11-27 @ 21:47:19
URL: http://anna1441.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0