Liv och rörelse

2008-11-12 @ 21:43:26

Brösten kliar, magen växer och det är ett himla liv inuti mig.

Jag har nog inte riktigt förstått än att jag är gravid, vi väntar barn. Idag blev det dock väldigt klart och tydligt för mig.
Står på toan på morgonen som vanligt och bostar mina små gaddar innan jag ska till jobb. Vad får jag då syn på? Två enorma meloner, vad gör dom där? Någon har förvandlat mina fina bröst till två stora enorma meloner och inte nog med det, dom kliar som bara den också dessa bomber. Vissa tjejer verkar tycka att det är de enda possitiva som händer med kroppen under graviditeten - man får större bröst som man kanske länge längtat efter,- men jag tycker nog tvärt om. Det är de värsta som hänt mig. Men men...det är ju sånt man får stå ut med.

Annat kul som har hänt är att magen börjar få en ordentligt fin form och jag känner av våran lilla krabat i magen mer och mer för varje dag som går. Oftast är det som mest liv och rörelse i magen efter middagen eller precis vid sängdax. Här om kvällen hade jag en riktig akrobat i magen som var i alla hörn och kanter den kunde hitta på samma gång.

Nu är det bara 36timmar kvar till ultraljudet och jag blir mer och mer nyfiken på könet. Vad är det för filur i magen? De flesta av er som gissat tror på tjej men finns någon enstaka som tror på en kille. Vi får väl se!!


Kille: 4röster

Tjej: 6röster


Nu ska jag försöka ta igen lite sömn efter gårdagsnatten men vi är snart tillbaka igen!!!


Natti Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0