Back in Malmö

2009-10-16 @ 09:39:33

Då var vi hemma i kära Skåne/Malmö/Skanör igen da.

Flygningen gick super bra..Amanda sköter sig exemplariskt och sussade sista 30minutrarna.

Vi hade en smitare på planet.
Alla pratar om att det går SÅ dåligt för SAS och dom får sparka en massa personal pga dålig ekonomi, men så hade trotts detta flygvärdinnan mage till att bjuda på smörgås och kaffe till en svensk-kändis. Borde dom inte försöka dra in så mycket pengar dom bara kan. Varför ska jag behöva betala för min kopp kaffe på planet och han inte behövde? Han har ju betydligt mycket bättre ekonomi än vad jag har som mammaledig. Blev lite sur faktiskt, precis som att han var kungen eller vadå? Nog om detta.
När vi sedan skulle kliva av planet, sist av alla som vanligt, så var det öppet in i cockpit så jag och Amanda fick lov av piloten att kika in ;o)  "På min tid, då fick man som liten gå in o sitta hos piloterna under flygningen, men det får man ju inte längre tyvärr..."

Idag händer det inte allt för mycket. Ska iväg o fika med Carolin och lilla Hannes och sedan ska jag jobba lite hemifårn hade jag tänkt. Suttit nu hela morgonen med jobb också...Kalla mig arbetsnarkoman om ni vill. Vet att många tycker att jag ska passa på o vara med lillan nu när jag är "ledig" och ta var på varje minut. Men jag tar verkligen vara på varje vaken minut hon har, men just nu sussar hon i vagnen så då kan ju mamma passa på att dra in lite pengar till hushållet ;o)

 

Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0