Amanda 7månader

2009-11-26 @ 15:06:21

Tiden springer iväg. Lill-tjejen har hunnit bli hela 7månader nu.
Minns det som igår när hon kom till världen. Satt och tittade på en massa bilder igår och det kom en och annan glädjetår...eller kanske blandade känslor men det är en enorm lycka att jag har Amanda. Utan henne hade mycket varit grått i vardagen.

Vad har Amanda hunnit med att lära sig på sistone da?
* Jo hon kan numera sitta upp super stabilt.
* Reser sig upp om hon ramlar.
* Hon har fått sina första två tänder.
* Gillar all mat man ger henne, tom det mamma lagat själv.
   Hon har några favoriter och det är tex. HIPP Potatis/Kyckling.
* Gillar att resa sig upp, så inget julpynt på borden i år.
* Pratar konstant (kan hon ha fått de från mama?)
* Kryper i racer fart.

Hon vaknar fortfarande om nätterna men jag har läst något om att det runt denna period brukar vänja av dom nattmålet. Ska disskutera med pappa J om vi ska försöka. Bara ge henne lite vatten så hon får snutta lite och sen se om hon sover vidare. Hon somnar inte helt själv i sängen utan somnar oftast med nappflaskan, men kanske dax att ta tag i detta också. Tycker att hennes sovrutiner är lite sisådär. Kanske bättre hos papa, vad vet jag. Men i går förmiddags ville hon inte alls sova och idag har hon redan hunnit med två tupplurar...sover över lunchen tom så dax att väcka henne snart.

Summa sumarum så har våran tjej blivit en stor flicka som utforskar världen med stora nyfikna ögon. Hon är min ögonsten och utan dig Amanda vore jag inte mycket på denna planet! Tack för att du finns!!  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0