Jimmie tillbaka på jobbet

2009-05-13 @ 23:19:10

Idag var Jimmies första dag på jobbet efter en tids ledighet. Vi har hunnit med en hel del under Amandas två första veckor i livet. Har blivit en hel del tid ihop med familjerna, varit underbart. Även varit en lite jobbig period. Vardagen har verkligen fått en vändning och man ska försöka komma in  i de nya. Tycker det gått ganska bra men läskigt att bli ensam hemma om kvällarna nu när Jimmie jobbar.

Idag på dagen har Amanda varit helt exemplarisk, sovit mellan 12 och 16(lagom till pappa skulle till jobb) Men sedan brakade de loss. Ett ihärdigt skrik som inte ville ta slut. Jag försökte med allt! Gav tutten,vaggade,försökte få fram en rap,bytte blöja...you name it..men ingenting ville fungera. Inte ens tutten ville hon ha,då är de illa.
Ringde till mamma och berättade om situationen och vi kom fram till att jag kanske skulle testa med att ge henne lite ersättning. Gjorde iordning en liten laddning på 30ml och vips så var skrikandet över. Tror tyvärr att det är så att jag inte kan ge våran sessa all den mat hon behöver. Det märktes ju på vägningen också som gjordes igår. Att gå upp bara 60gram under en vecka var ju tydligen inte så mycket. Så nu står jag i valet o kvalet om jag ska ge upp amningen helt eller om jag ska köra 50/50. Tycker verkligen att jag försökt men någonstans går gränsen...

Tror att sängen väntar strax,Amanda har somnat i min famn o vi ska upp tidigt i morgo för att åka till Vellinge o fylla i papper om faderskapet till Amanda...

Natti Natti....

Kommentarer
♥ Emelie säger:

Bara så du vet så ska du inte känna att de är fel o sluta amma..

Man gör de BÄSTA för sitt barn, jag pumpade min mjölk till Thilde i 1 månad sen försvann min mjölk, vilket gjorde mig väldigt ledsen, för jag ville verkligen försöka på och AMMA..

Satt VARJE dag och traggla men de gjorde så att både jag och thilde vart å må dåligt, så vi gick över till ersättningen..



Och så vitt jag kan se är de inga fel på henne :)

Hoppas du kommer fram till nått bra =)

KRAMAR

2009-05-14 @ 07:45:33
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
♥ Madde - blivande tvåbarns mamman! säger:

jag hade exakt samma problem med agnes, jag hade inte tillräkligt med mjölk till henne så jag fick ge 50/50 med ersättningen och efter bara 2½ månad hade jag knappt någon mjölk alls kvar i mina bröst så då bli de "heltids" ersättning... så kör 50/50 ett tag och se hur de går..

2009-05-14 @ 08:18:22
♥ Johanna säger:

Just det här med amningen är jag lite nervös inför faktiskt. Men man måste samtidigt ha i åtanke att det inte är något för alla. Vissa barn vill ha bröstet och klarar sig fint på det, medan andra barn inte nöjer sig med det.. Man måste nog bara lyssna på sig själv och sin bebis och försöka göra vad som känns bäst. (Och visst är det tur att man har sin mamma som man kan bolla sådant med!! Jag har redan förberett min mamma på att jag lär ringa miljoner gånger och fråga om råd..hehe!!)



Jag kan tänka mig att det känns konstigt nu när Jimmie börjat jobba igen..Helt plötsligt står man ju där själv med en annan liten individ..Hihi.. Men det kommer du säkert snart in i! :)



Hoppas att ni får en bra dag idag! Kram

2009-05-14 @ 08:22:38
URL: http://johannaanderberg.blogg.se/
♥ L-L säger:

Tycker verkligen du ska komprimera i så fall. Amningen är såå himmla viktig så kör på så länge du bara kan och ge henne ersättning oxå. Det kommer prinsessan må bäst av. TRO MIG!!

2009-05-14 @ 08:50:17
♥ Amanda säger:

Dina droppar är juh guld värt allt hon får. Men ni kanske behöver komplettera isf med tillägg. Men förstår att det känns lite hopplöst. Jag stod ut med pumpen i tre månader. För Ludwigs skull. Han fick mina ynka droppar och sen tillägg för resten.

Prata med bvc om det så kan dom nog komma med råd sen om hur ni ska göra. Men den som måste fatta beslutet till syvene och sist är juh ändå ni som är Amandas föräldrar. Hoppas hon får en bättre dag idag!

2009-05-14 @ 09:48:15
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0