Dagen i bild (och text)

2009-05-22 @ 00:10:13

Jimmie var helt underbar inatt och hjälpte mig med våran lilla Amanda. Eftersom jag kände mig rktigt kass med förkylningen och haft en jobbig kväll, även A har dragit på sig en förkylning och varit skrikig, så var det skönt att slippa kliva upp o mata henne inatt. Dock så vaknade jag strax innan hon vaknade till. Är väl någon inbyggd reflex antar jag :o) Kunde inte somna om men behövde inte heller g¨upp o göra mat, byta blöja o försöka natta igen.

Hela förmiddagen har vi bara slappat hemma. Blev nybakade frallor till frukost och J kikade på "Spiderman 3", medans jag städade undan lite hemma och funderade ytterligare lite över dopet.

Som ni kanske läst innan så fick A ett babygym av farmor och "farfar" så vi passade på att åka iväg och inhandla det idag. Hon testade det en snabbis men var lite kinkig och ville hellre äta. Gör ett nytt försök i morgon istället.



Sedan skulle J iväg och jobba och då kom Sarisen och gjorde oss sällskap. Planerade dop ihop och pratade killproblem. Inte jag och J som har problem men Sarisen ville prata av sig lite. Jobbigt att som bästa vän se ens kompis ledsen, men jag tror utan tvekan att du fixar detta till de bästa Sara. Och oavsett vad du bestämmer dig för så finns jag alltid vid din sida.
Tanken var att vi skulle laga mat hemme men vi traskade ner till "Bakfickan" istället. Sara lurade dit oss på en liten ko-stig, så stackars A guppade som värsta berg-och-dalbanan i vagnen. Men hon verkade trivas för hon log och skrattade. Och trött var hon när vi kom fram. Vilade på soffan på pappas jobb :o)



    


Vi goffade i oss både varmrätt och efterrätt. Mumsig "Ryggbiff" och sedan "Rabarberpaj".Var helt underbart gott. När vi sedan skulle traska hem så möte vi J:s chef och ägaren till restaurangen. Växlade några ord med honominnan jag gick fram för att betala, då visade det sig att han stod för kalaset och  ingen blev väl gladare än vi. Var jätte snällt, och oväntat.
När vi sedan skulle börja traska hem så spöregnade det. Åskade och blixtrade för fullt. Sara hittade ett varsitt paraply i restaurangens entré så vi "lånade" dom och traskade hem i ovädret. Trotts att jag var genomblöt om både fötter och ben så var jag lika glad som vanligt i S sällskap ♥



Och utanför dörren hemma stod kossorna och väntade på oss *haha*



Natti Natti ♥

Kommentarer
♥ Amanda säger:

Vilka fina bilder! Jättefint gym hon fått lilla Amanda. ^^



Hoppas ni kryar på er snabbt! Här har vi också insjuknat. Stackars Ludde har haft en riktig mardrömsnatt! :o(

2009-05-22 @ 04:20:00
URL: http://creyla.blogg.se/
♥ Anna säger:

Vilken mysig dag =) Kram

2009-05-22 @ 07:56:41
URL: http://anna1441.webblogg.se/
♥ Lina säger:

Mysigt! :-)

2009-05-22 @ 08:48:22
URL: http://endellina.blogg.se/
♥ Mikaela säger:

Ja hon är ju inte såå gammal än så hon tkr säkert d är roligare snart :D Vi har ju typ allt i Mumin så vi tog Laban ist :D

2009-05-22 @ 09:57:41
URL: http://m1kae1a.blogg.se/Elias
♥ Maria säger:

Vilken mysig dag ni verkar ha haft! Visst är det skönt att livet kan rulla på någorlunda som förr, även nu när man har fått barn?



Och vad skönt att kunna få lite avlastning av Jimmie på natten. Själv går det på rutin, jag ammar och sen blöjbyte. Det tar lika lång tid att försöka väcka Jocke som att byta blöjan, så jag kan lika gärna göra det själv :)



Kram ♥

2009-05-22 @ 10:28:30
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
♥ Alexandra säger:

Låter som en jättemysig dag/kväll!:)

2009-05-22 @ 11:55:37
URL: http://axelinaa.blogg.se/
♥ Anna säger:

Vi bor i Sthlm.

Hagby är en återvinningsstation hos oss...



Hur mår familjen? :):)

2009-05-22 @ 14:03:26
URL: http://aaannaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0