BVC på besök

2009-05-12 @ 13:16:13

Idag var BVC på besök för att prata lite mer om den första tiden med barn, vad kontakten med BVC innebär och även kolla Amandas vikt.

Amanda vägde när hon kom till världen 3190gram, idag 16dagar senare väger hon 3250gram.
Amanda tappade lite i vikt under de första dygnet och det är helt normalt. Det viktiga är tydligen att dom små liven sedan under de första 14dagarna kommer upp till födelsevikten igen,och det har våran lilla ängel gjort och även kommit upp sig lite till. Dock så ville BVC ha en till vikt på henne på fredag då hon ville att hon skulle öka lite mera, så på fredag förmiddag ska vi ta en promenad till centrum.

Fick svar på en del frågor också, så som varför brösten svällt upp och blivit röda, vad man kan göra för att minska hennes magsmärtor, ska bäbisar sova med kudde eller inte?
Fick svar på alla mina frågor och lite klokare känner jag mig allt. Man lär sig något nytt varje dag och jag fick även en fakta bok som jag ska skumma igenom senare..

Efter att BVC varit här så tog jag och lilla Amanda en promenad ute i vårsolen. Bäst att man tar tag i kroppen igen och ska allt försöka vara ute och promenera varje dag en liten stund. Blev 30minuter idag och sedan inhandlade jag lite mat på ICA. Dock kanske inte den nyttigaste maten då det blev en matlåda att värma i micron,men ni som har barn vet att man inte riktigt hinner med allt :o)

Amanda har inte sovit speciellt bra inatt så nu ligger hon i vagnen och snosar som aldrig förr. Även jag borde lägga mig en liten stund så jag får lite sömn. Tror jag ska lyfta upp henne ur sängen och ta med henne upp i sängen istället.

Ni är några somfrågot om en förlossningsberättelse och självklart ska jag ta och skriva ner den så ni får lite mer info. Har även en MASSA bilder att visa er från de första 16dagarna som mamma. De kommer mera, ska försöka skärpa mig med bloggandet och jag ska försöka skärpa mig med att hinna läsa era också. De kommer, just nu går självklart våran lilla prinsessa Amanda före allt annat.

Nu väntar en  power-nap, eller stöd-vila som de kallas för i Hagby ;o)

Kommentarer
♥ Hille säger:

Vad sa hon om att sova på kudde eller ej?? det är något jag funderat över:-)

2009-05-12 @ 13:38:12
URL: http://hilleihovet.blogg.se/
♥ Malin säger:

Ta och njut av tiden med Amanda. Trots att jag med flera ä supernyfikna på hur det går för er osv så förstår nog alla att man njuter av tiden med sitt barn.

Så hoppas ni har det super mysigt =)

2009-05-12 @ 14:28:42
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
♥ Denise säger:

Va skoj att höra från er. Verkar som om ni kommit in i lite rutiner nu=) kram

2009-05-12 @ 14:54:43
URL: http://snisen.blogg.se/
♥ Amanda säger:

Vad dom stressar med vikten då! Jag kommer bli skitnervös med nästa barn om dom ska hålla på och tjöta sådär. :o)

Ludwig gick juh ner massor. Och gick sen heller inte upp nåt förrän han var typ tre månader. DÅ först sprängde han 3 kg-gräsen igen. Och då vägde han ändå 3450 när han föddes. Men dom kanske inser att det inte går att vara lika hård med barn som varit så sjuka som han var då.



Vi har iaf haft det lite kämpigt här sista tiden, inte så lite heller föresten! Men idag kom det lite positiva besked. Så nu hoppas jag det vänder.

Kram på er!

2009-05-12 @ 18:12:51
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0