v.36

2009-03-17 @ 19:34:59

Du är på dag 246 av 280. (87,9%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 20 apr 2009
Du har 34 dagar kvar till beräknad förlossning.





Usch man ser lite trött ut, men det kan jag bjuda på.

Idag hade jag min första för-värk eller vad man ska kalla det. Var ingen vanlig sammandragning utan det kom mer som mensvärk  och sen knep det tag nere i magen. Berättade detta för Jimmie så klart och han blev lite nervös. Tyckte att jag genast skulle packa BB-väskan i fall att något skulle hända inom kort. Jag har faktiskt varit duktig och tagit tag i packandet,kan inte säga att jag är klar,men det är ju mååånga dagar kvar. Lite som ska inhandlas innan jag är startklar för BB :o)

På jobb idag har dom kommenterat magen, tycker att den börjar sjunka. Precis vad jag sa till Jimmie igår men det kunde minsann inte han se. Tur att jag har många mammor på jobb som lägger märka till dessa sakerna :o)

Kommentarer
♥ Anonym säger:

Fin magen är nu ler

Den börjar bli stor nu ju =)

Kram på dig

2009-03-17 @ 19:39:53
♥ Anna säger:

Shit pommes frites va stor mage du har nu :) Men väldigt fin :) Kram

2009-03-17 @ 19:49:33
URL: http://anna1441.webblogg.se/
♥ Anonym säger:

ååå vad härlig din mage ser ut =) såå fin!

Nu växer den massor i slutet.



Glöm inte att vila oxå!

Kraam

2009-03-17 @ 21:00:00
♥ Helle säger:

Jättefina bilder på magen! :-)



Jo, blöjor kanske man inte får överallt, men tusan vad snålt annars! :-)



Nog är det skönt att ha en BM att fråga allt om. Jag förstår inte dom som väljer bort MVC o BM. Som förstföderska är man (iallafall jag) ganska osäker på mkt o då är det ju skönt att kunna fråga nån som kan svara på det mesta som man undrar över.



Kul att få shoppa lite till bebben imorrn! :-D Det är så himla mysigt att handla allt man behöver inför den kommande familjemedlemmen.



Du undrade hur det känns att det bara är två dagar kvar. Ja, hur känns det, egentligen? Hm...

Helt overkligt! Känns faktiskt superkonstigt att man snart kommer ha sin kropp för sig själv snart, att man inte delar den med nån annan.

Framförallt känns det konstigt att man snart kommer får lära känna personen från insidan, på utsidan.

Också är jag nyfiken förstås. Vem kommer denna individ att vara lik?

Jag ser fram emot att bli förälder, samtidigt som det känns fruktansvärt skrämmande. Tänk om man inte fixar detta "uppdrag"?! Du kanske förstår hur jag menar? :-)

Jag kommer absolut att sakna att vara gravid, jag kommer sakna magen, då jag älskar känslan av att känna livet inom mig. Dessutom har jag mått oförskämt bra, så jag skulle kunna tänka mig att vara gravid för alltid. Haha!



Har du också mått bra hittills under graviditeten? Annars brukar myten säga att man mår jätteilla o kräks mycket när man väntar en tjej...

:-)

2009-03-17 @ 23:03:26
URL: http://fjaaant.blogg.se/
♥ Malin säger:

Superfin mage =)

Hoppas Bailey blev nöjd efter en promenad till igår =)

2009-03-18 @ 07:24:23
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
♥ Maria säger:

Jag har insett att killar inte alls har det där ögat för findetaljer under graviditeten. De ser inte att magen har sjunkit eller såna roliga saker. Däremot kan min sambo hjärtligt uttrycka "oj vad STOR magen är nu!!"

Hmmm, kolla på din egen brukar jag svara tillbaka då, eftersom han är sympatigravid :)



Jag har lagt fram det mesta som ska med till BB nu. Ska koka amningsnapparna, men det tar ju bara 5 min. I necessären tänkte jag packa ner såna där små reseflaskor med schampo och sånt som man bara kan slänga sen när man åker hem.



2009-03-18 @ 10:26:53
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
♥ anna säger:

ååh vilken fin mage =)

2009-03-18 @ 14:21:48
URL: http://aaannaas.blogg.se/
♥ magdalena säger:

Va söt du är. Jag önskar dig all lycka till med förlossningen och bebisen :)Ska bli så kul att få se lite bilder på bebisen sen. Kram

2009-03-18 @ 22:55:43
URL: http://kalazpinglan.blogg.se/
♥ Claire säger:

Hejsan snygging!

Oj, vilken härlig mage, även om den för dig inte är så bekväm längre...Igår träffade jag farmor Ammis och då fick jag er blogg adress. Som ni redan vet så följer jag storkens resa genom Skandinavien, planen är att den först ska landa på Island i Reykjavik för att några dagar senare landa i Sverige och till er. men man vet ju aldrig hur storken tar sin flygtur... ;-) Tänker på er och passa på att vila nu när du kan...lägg benen på en hög med kuddar och läs något roligt! Kram från Claire

2009-03-20 @ 10:32:34
♥ Emelie säger:

Vilken fin bebis mage du har :D Grattis! :)

2009-03-20 @ 20:21:26
URL: http://minsondavid.blogg.se/
♥ Najalla säger:

Vilken fin mage du har..! Tycker inte att du verkar vara så speciellt stor heller, är du det mot vad du är i vanliga fall? Jätte fin som gravid är du iaf =)



Ja du, han har sina stilar vad gäller sovandet.. Och nu har han blivit så bestämd och envis så han skriker så fort han inte får som han vill och slåss gärna oxå =( Min son förvandlas till ett monster, haha.. Skämt o sido. Men vi har det inte lika lätt som förr.



Hoppas du mår bra. Kram

2009-03-22 @ 14:42:10
URL: http://nccgossipgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0