Kolik?

2009-06-07 @ 12:31:02

Jag trodde hon hade somnat ordentligt igår efter våran promenad men jag hade fel. Efter bara 20min så vaknade hon igen och skrek. Jag tog upp henne, rapade henne och sedan gjorde jag iordning ett bad för at lugna ner henne. Under själva badet njöt hon som bara den men så fort jag tog upp henne så var det skrik igen. Masserade magen en stund och sedan fick hon mer mat för att försöka få henne till o somna. Efter mycket om o men och en hel del fisande från lillan så somnade hon äntligen när klockan var 01. Var en riktig tjobbig kväll och tårarna var mycket mycket nära. Man känner sig så himla hjälplös i dessa situationer. Jag vet att det kommer gå över och att det oftast är som jobbigast i v.6 till 8, men de är ingen tröst just nu tyvärr.
Jimmie kom hem riktigt sent(som vanligt) och han hjälpte mig och skulle ta henne inatt. Hon vaknade dock inte inatt utan vaknade vid 7.3o i morse. Hon fick mat och sedan var det skrik,skrik,skrik igen. Dom gick ner och la sig i soffan och efter en stund somnade dom båda. Sov så gott så i soffan när jag gick upp.

Nu ligger lillan bredvid mig i soffan, inlindad i täcket och med nappen i munnen. Hoppas hon vilar en stund nu så hon slipper ha ont. Jag vet att när hon vaknar så skriker hon igen. Blir väl till att ge lite mat och sedan ut och promenera.
Saken är den att hon verkar ha riktigt mycket luft i magen. Igår efter badet så var det precis som att de släppte och hon fes om vart annat innan hon somande. Jag tycker att jag är noga med rapningarna men verkar inte hjälpa. Någon som har tips på att få ut raparna?

♥  kram på er ♥

Kommentarer
♥ Emelie säger:

Ja de är inte kul när dom skriker!

Thilde var inne i en sån period, men då bytte vi flaskan eftersom hon fick i sig JÄTTE mycket luft i magen!

Vi bytte därför till MAM:s flaskor med vakumbotten?!?!

Vet du vilken jag menar? Finns o köpa i de flesta matbutiker, dom är rätt stora?!?!

Pröva de!

För hon kanske inte hinner ta in luft själv om ni kör med en vanlig?!?! Bara ett tips!



Eller så har du ju dr brauns flaska som man kan köpa på babyproffsen! Vet inte vad de heter vid er, de kan även heta babyland!



LYCKA till! lite tips iaf :)



Ps. vi hade super trevligt igår :)

2009-06-07 @ 12:44:29
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
♥ E säger:

Hej, jag klickade runt lite och kom in på din blogg. Vi hade samma problem i början med vår son, det var skit jobbigt. Men vi fick tips om Minifom droppar, dom finns att köpa på apoteket, man ger ca 10st före varje måltid. dom hjälper luftbubblorna att komma upp när dom rapar. Det funkade jätte bra, nu är han mycket bättre i magen.



Mvh Emma

2009-06-07 @ 13:26:48
♥ Emma&Sigge säger:

Hej, jag klickade runt lite och kom in på din blogg. Vi hade samma problem i början med vår son, det var skit jobbigt. Men vi fick tips om Minifom droppar, dom finns att köpa på apoteket, man ger ca 10st före varje måltid. dom hjälper luftbubblorna att komma upp när dom rapar. Det funkade jätte bra, nu är han mycket bättre i magen.



Mvh Emma

2009-06-07 @ 13:27:37
URL: http://emmalouisebjorkman.blogg.se/
♥ Denise säger:

Usch vad jobbigt det låter!=/ Tycker du är stark iaf! Har ni provat och varit ute och kört bil för att lugna henne när hon skriker`?

Vi gjorde det en gång med Tilde när hon skrek och sen blev det bättre. Dock har vi alrid haft såna problem som ni har. Kram

2009-06-07 @ 13:31:11
URL: http://snisen.blogg.se/
♥ Amanda säger:

När Ludwig hade som mest ont i magen dög det bara att bli buren på mage på mammas arm. Förstår du hur jag menar då? Det blir nåt vansinnigt tungt att gå så timme ut och timme in men det var enda gången han ar någorlunda lugnt så jag gick så fram och tillbaka med honom i korridorerna på sjukhuset. Inte gick det att sitta ner heller då skrek han med en gång.

jag tror att alla barn är olika med sitt magont. Ni får nog hitta det som funkar bäst för er. men alla tips man kan få och som man kan prova är ju guld värt.

2009-06-07 @ 13:54:17
URL: http://creyla.blogg.se/
♥ ... säger:

Försök att undvika nappen så mycket som möjligt oxå. När de snuttar på den får de i sig mänger med luft och med en lite kropp är det svårt för dom att klara av all luft.



Mitt första barn hade kraftig magont. så jag vet hur det är. Det slutade inte förns jag krävde från bvc ett recept på en medicin mot det. Den ger dom gärna inte ut pga av att det är ett slags lugnande medel. och att det har hänt ett få tal gånger att små barn har dött med det pga överdos tydligen. Dom föräldrarna det då det hänt hade fördubblat dosen för dom trodde att magverken skulle släppa fortare. Hur dum i huvudet är man inte då?? Det funkade skit bra på min son i alla fall, så funkar det inte med någonting annat så prata med bvc och be/krav att få recept på det.

2009-06-07 @ 15:59:06
♥ Ruby o Milo säger:

min son hade kolik och det som fungerade bäst va minifomdropparna. Man ska ge 10 dropapr före varje måltid men vi fick öka till drygt 20 och det fungerade superbra.

dr.browns nappflaska är bra också, låta barnet vaggas på mage på din arm,sjunga lugna låtar, låta barnet sova naket så det inte sitter åt något i magen, låta barnet sova på mage en stund så kan man vända sen när barnet har lugnat ner sig osv:)

Man får typ prova allt.

Det kommer gå över tack och lov:)

Lycka till, och fin blogg!

2009-06-11 @ 21:16:02
URL: http://rubykanoby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0