Fortfarande skrikigt

2009-06-02 @ 20:26:01



Lillan skriker
fortfarande om dagarna. De senaste 3dagarna har inte varit roliga. Jag är riktigt trött kan jag meddela. Jag förstår inte varför hon helt plötsligt fårn ingenstans får sån kramp i magen? Jag har "googlat" runt en massa nu iaf angående spädbarns magar och magknip så har fått lite tips. Ikväll så blev det till att få lite mat, ta ett bad och sedan massage. Det är massage som man egentligen ger till barn med kolik men det är bra för att hjälpa små spädbarn att få igång tarmarna. Man ska massera två till tre gånger om dagen så ska testa med de. Köpte även en ny napp till flaskan som skulle minimera luftintaget och sedan fick jag tips om att hålle henne mer upprätt vid matningen för att hjälpa ersättningen ner i magen. Vi får väl se om dessa sakerna kan hjälpa, om inte annat så pratade jag med BVC idag och ska dit på tisdag. Är de inte bättre då så får vi prata om de.

9Juni. Då ska jag som sagt va till BVC, ska inte dit för en vanlig kontroll utan det är för att få gå i en mammagrupp. Ska äntligen få träffa flera utifrån Skanör/Falsterbo som är nyblivna mammor. Det börjar kännas lite ensamt här hemma nu eftersom Jimmie jobbar så mycket. Kan behöva någon att umgås lite med om dagarna, hoppas på att hitta någon på tisdag.

Lillan sover sött bredvid mig i soffan just nu. Påklädd pyjamas och inlindad i en filt...ser sååå mysigt ut!

♥ Kram på er! ♥

Kommentarer
♥ Emelie säger:

HAr du provat gett henne minifom?

Hon kanske har lite magont?!!??



Ja jag vet, går inte å hålla händerna i styr!

TUR att man har en plånbok som säger stopp ibland..



KRAM

2009-06-02 @ 20:26:53
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
♥ Emelie säger:

Ja självklart kommer de bilder när projektet börjar..

Men måste först slänga på sista färgen i tvättstugan

2009-06-02 @ 20:31:49
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
♥ Emelie säger:

tack :) jag är super nöjd..

JAg har inte gjort de vid en frissa, har gjort de själv med slingblond och hätta :)

2009-06-02 @ 21:22:47
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
♥ Cissi säger:

Verkligen hemskt när man ser sin lilla bebis ha ont! Ett sånt hjärtskärande gråt...

Engla hade kolik i 4 månader, och Alva hade det i 5 månader...

Men det behöver ju inte vara det, utan bara tillfälligt magknip!

Hoppas det blir bättre snart =)

/Cissi

2009-06-02 @ 21:51:49
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/
♥ Maria säger:

Ja vi har en sån där liten stol eller vad man ska kalla det i badbaljan. Nu börjar han väl bli så stor att han liksom passar i den, innan var han lite liten :) Men jag håller ändå en hand under rumpan på honom, tror han känner sig tryggare då :)



Vet inte när Ellioten lägger sig på kvällarna, eftersom han fortfarande sover väldigt mycket dygnet runt. Vi brukar lägga honom i sängen runt denna tiden, alltså 22 ca.

Sen vaknar han vid 1-2 för amning, nästa gång runt 5 kanske. Sen måste jag ju alltid plocka upp honom vid 7 ungefär, eftersom vi går med Tindra till skolan vid 7.45. Ska dock bli spännande att se nu när hon får sommarlov hur länge han sover på morgonen.



Kram ♥

2009-06-02 @ 22:09:58
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
♥ Lina säger:

Hej igen!



Ja absolut kan du värva mig:) Fick något erbjudande om klubben i ett gratispaket så hur jag blir medlem spelar ju ingen roll så värva på så jag får hem det fina välkomstpaketet!



Tack För en underbart trevlig blogg



kram

2009-06-03 @ 09:29:04
URL: http://linalarsson87.blogg.se/
♥ Madeleine säger:

Hej. Om du ammar så tänk på vad du själv stoppar i munnen. Finns mycket mat som kan ge magknip tex. bönor, lök, kål, nyttigt bröd,vitlök, mjölk och mycket mer.

Ha en bra dag trots det kalla vädret.

Madeleine

2009-06-03 @ 10:03:28
URL: http://oapip.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0