Byte av mjölkersättning

2009-06-03 @ 17:36:38

Efter att ha skrivit om att Amanda börjat skrika väldigt mycket och vi tror att det är magknip så fick jag lite tips från en del av er läsare. Tusen tack för era tips, allt är guld värt och inget för dumt för att testa. Jag vill ju verkligen inte att våran lilla skatt ska behöva skrika sig igenom dag och natt pga magknip.

Så till att börja med så har vi nu bestämt oss för spädbarnsmassage 3ggr/dag och sedan bytte vi nu från NAN1 till Semper1 Lemolac. Lemolac är speciellt framställd för spädbarn med matsmältningsbesvär.
 


  


Sedan har vi även börjat igen med Sempers magdroppar. Kommer inte sluta med dom oavsett vad. Ingen fara att ge sitt barn dessa droppar så vi kan ju om inte annat göra det i förebyggande syfte.

Kommentarer
♥ Amanda säger:

Semper magdroppar hade vi till Ludwig. Funkade sådär. Men han hade riktigt jobbig kolik. Fick till slut sen medicin från doktorn. Dysokloverinhydroklirod eller vad sjutton det hette. :o) Det är inget man delar ut i första taget eftersom det KAN påverkar hjärnans utveckling. Men då vi hade en skrikande unge dygnet runt så fick vi till slut prova. Och det hjälpte. Med den medicinen hade han "bara magknip några timmar på kvällen. En klar förbättring. :o)



Hoppas det hjälper att byta ersättning och ge dropparna. Så jobbigt när dom små är så ledsna. :o(

2009-06-03 @ 18:42:14
URL: http://creyla.blogg.se/
♥ ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥ säger:

Sv: 9 månader har jag varit hemma med honom.



Hoppas att bytet av ersättningen hjälper, det är jobbigt när dom små har ont i lilla magen :(

2009-06-03 @ 20:57:10
URL: http://bambi.blogg.se/
♥ Emma säger:

Vi körde också med magdropparna, ända fram till 4 månader ungefär tror jag. Jag inbillar mig att dom faktiskt fungerade och som du säger så gör dom ju absolut ingen skada. Hoppas du får sova i natt! Gympasset var för övrigt underbart :)

2009-06-03 @ 21:46:11
URL: http://prinsessanalva.blogg.se/
♥ Tessa säger:

Kom ihåg å byta sakta em maten, så hon inte får ännu ondare..!!

Hoppas de går över iaf!!

2009-06-03 @ 22:32:19
URL: http://tessa84.blogg.se/
♥ Tessa säger:

Ne, om du har ex 5 skopor av NAN. så tar du vid första gången 4 skopor NAN och 1 skopa semper och blandar ihop. så gör du så i en dag, märker du att hon inte blir kiknig eller så så tar du nästa dag 3 skopr NAN och 2 skopor semper, å så fortsätter du så, bter man rakt av kan dom få super ont för magen int är van...

Märker du att hon känner av bytet så håller du bara ut nån dag extra innan du fortsätter öka...

Om du förstår min förklaring.. :-)

2009-06-03 @ 22:41:00
URL: http://tessa84.blogg.se/
♥ Diana med sina två <3 säger:

jag byttade tvärt över med ersättning, men du kan testa dig fram! jag testade att köra 50/50 men hon spydde ändå så jag fick köra fullt lemolac och då upphörde dem stora kräkningarna! Hoppas maten funkar för er! Värt och testa :)

2009-06-04 @ 11:29:08
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0