Trött på allas léenden

2009-07-19 @ 13:33:37

Måste alla gå runt och le mot mig? Trött på att folk möter mig med ett stort léende när dom hör hur det skriks för fulla muggar i vagnen. Är det så himla kul och gulligt att höra en skrikandes bebis? De tycker då inte jag i alla fall...

Efter att Amanda hade sovit 1timma i morse så tog jag på henne kläder och la ner henne i vagnen som jag hade myst till. Tänkte att jag skulle ut och ta en lång promenad. Behövde det för att få en liten lugn stund "för mig själv" och rensa huvudet lite. Men istället så hann jag inte mer än att komma över stora gatan så började Amanda gallskrika. Det kom verkligen från ingenstans. Hon låg i vagnen och log åt mig och sen helt plötsligt blev hon röd i ansiktet och skrek, skrek så att tårarna kom. Så det var inte annat att göra än att bege sig hemmåt igen. Gjorde iordning lite mat och gjorde henne sällskap i babygymet, nu verkar hon lite mer nöjd iaf. Men varifrån kom skriket? Var hon redan hungrig? Hade ju ätit för 2timmar sedan...Jaja...fallet är löst för stunden.

Men snälla gott folk: Sluta titta på mig och le och försök vara glada när ni ser hur jädra frustrerad jag är med en skrikandes unge i vagnen. Så glamoröst är det inte att vara mamma och vara ute på promenad med sin lilla bebis.



(bilden är lånad från Aftonladet)

 

Kommentarer
♥ Amanda säger:

Men gumman! Nu är jag faktiskt mer Bekymrad för dig än Amanda. Du verkar hemskt stressad. Skulle så gärna vilja hjälpa. Avlasta lite. Hoppas ni får en bättre eftermiddag än förmiddag iaf.

Kram på dig!

2009-07-19 @ 13:46:11
URL: http://creyla.blogg.se/
♥ Amanda säger:

Jag bor i Motala, Östergötland. Så det är ju en bit ifrån er.

Skönt att få komma iväg lite imorgon iaf. Hoppas du kan få lite andrum då.

Men jag förstår att ni skulle behöva lite tid bara ni två med. Svårt att hitta dom små luckorna. Det är ju perfekt om man har någon vän eller så som kan rycka in och ta Amanda några timmar. Det har jag sknat många gånger. Fast jkag kan ju ändå inte lämna iväg Ludwig eftersom han har speciella behov. Han har varit ifrån mig en gång och då var han hemma hos min mamma och syster några timmar. Annars har han aldrig varit ifrån oss.

2009-07-19 @ 14:33:07
URL: http://creyla.blogg.se/
♥ Helle säger:

Kan förstå att du känner dig frustrerad när folk ler åt dig i situationer som denna, men försök tänka att de bara vill vara snälla. :-) Det är tusen gånger värre när de tittar surt på en o mumlar nåt om "stackars barn" - DÅ blir man skitförbannad rentutsagt.



Du skrev att hon inte ätit på 2 timmar, kanske hon var hungrig ändå? Alla barn är ju olika, men jag har märkt på Liam att han, efter ha sovit hela natten, så vill han först ha sin "frukost", sen tar det bara 2, max 3 timmar så vill han ha en till flaska. Efter det klarar han sig 4-5 timmar mellan målen under dagen.



Det kan ju oxå vara så att lilla Amanda vill ha mer mat nu. När vi fick öka maten var det för att Liam inte höll sig mätt mer än 2 timmar mellan ALLA mål under dagen.



Hoppas dessa rader kan vara till nån hjälp. :-)

Kram!

2009-07-19 @ 14:37:32
URL: http://fjaaant.blogg.se/
♥ Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid säger:

Bra att du är rak och ärlig -självklart är det frustrerande för dig när hon skriker så!



Men jag tror inte det är frustrationen alla människor ler åt... tror att de är leenden av igenkänning typ "jag vet hur det är, oj, vad vi slet när barnen var små, kämpa på..."



Eller det är i alla fall vad jag hoppas att de där leendena betyder.

2009-07-19 @ 19:19:20
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
♥ Mikaela säger:

Kan tänka mig att damen var hungrig? Dom har ju vissa tillväxtperioder som kommer då dom kräver mer mat än tidigare. Jag går aldrig utanför dörren utan att Elias är fulltankad. Det är bara en onödig stressfaktor för min del.. Men som sagt, kanske hon är i en tillväxtperiod?

2009-07-19 @ 22:33:37
URL: http://m1kae1a.blogg.se/elias/?tmp=192117

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0