Godmorgon regniga fredag

2009-07-10 @ 09:07:46

Vaknade vid 8.30 i morse...tack älskade Jimmie som tog Amanda inatt när hon inte ville somna om. Tittade ut genom fönstret och vad är det jag ser? Regn och rusk....Det är iof sig ganska skönt med lite dåligt väder...Det är skönt för att då kan man med all rätt bara sitta inne och kolla på film idag och det är också skönt för de behövs verkligen regn,gräsmattan våran på baksidan är brun/gul, inte kul.

Amanda var lite svår att natta igår så jag tog en promenad med henne i vagnen,efter 20minuter så somnade hon och hon sov för natten. Vaknade vid 3.00 då jag sprang ner och gjorde mat åt henne, gav henne maten i sängen (lyfte alltså inte upp henne från spjälsängen) och gav henne sedan snutten i hopp om att hon skulle somna. Men Amanda ville något helt annat :p Inte ville hon sova iaf. Efter lite om och men tog jag upp henne och bytte på henne, la henne i våran säng i hopp om att hon skulle somna. Till sist, när klockan var 4.00 så tog Jimmie med sig henne ner till vagnen och vaggade henne i den....vips så somnade hon om.

Vi måste bli bättre på att natta henne så hon somnar i sin egna säng direkt, men detta med vagnen kom när vi var på semester och hon fick sova i den. Vi ska iväg igen om några veckor så frågan är egentligen om det är någon mening med att ändra rutinerna just nu, man kanske ska vänta till efter semestern? Jag har absolut inga problem med att våran lilla tös vill upp vid 7.00 men att hon vid 3.00 på natten inte vill somna om det stör mig verkligen. Hon måste förstå att det är natt och att man ska sova.

Har ni några fler tips?

Kommentarer
♥ Anna-Karin säger:

Elin hade en period när hon inte ville somna om efter att ha vaknat på natten, eller ens somna för natten när vi la hen i sängen. Letade lite på internet då och hittade Vyssan lull. Gungtassar man sätter under spjälsängen så man kan vagga den. Funkar helt perfekt och jag förstår inte hur vi klarade oss utan dessa innan. Googla på Vyssan lull så får du info om dom. Finns att köpa på Babyproffsen och på Babyland nere i Malmö.

2009-07-10 @ 11:31:29
URL: http://elinliedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0