Dagens träning

2009-07-07 @ 13:28:05

Idag har jag påbörjat styrketräningen lite...lite...
Jag vågar inte ta ut mig för mycket nu i början, man får ju trotts allt tänka på att man inte använt vissa muskler speciellt intensivt under de senaste 12månaderna.

Men detta var i alla fall min start:
3*10 sit-ups
2*10 armhävningar
testade på några utfall också


Känns i alla fall bra att äntligen ha kommit igång. Har inte vågat mig på styrkan tidigare men nu är det 10veckor sedan förlossningen och det känndes bra att ta i lite. Tog tom. lite användning av Amanda när jag tränade. Lyfte upp henne högt i luften och tränade armarna. Hon tyckte det var super skoj och bara skrattade och jag fick lite extra styrketrning ut av de hela. Kanske kör ett till pass ikväll efter att ha tagit långpromenaden,vi får se hur musklerna i mage och arm mår :)

Nu är det dax för lunch och i mitt fall blir det faktiskt bara en Nutrilett. Ni som läser min blogg för första gången behöver inte oroa er, jag ammar inte Amanda så det är ingen fara med att ta må ltidsersättning istället för mat.

Nu kan vi väl alla hålla tummar och tår på att de sista graviditetskilona ska väck. Har 6kilo kvar på kroppen som jag vill ha bort och målet att nå detta är som till den 22augusti då våran älskade Amanda ska döpas och det även är min 25års dag...  KÄMPA KÄMPA!!!

UPPDATERAR!!
Precis kommin in efter en "lång" promenad. Blev iaf 30min promenad ner till hamnen och sedan runt i ett motionsspår som finns här ute. Riktigt fint med en massa blommor och fåglar i motionsspåret,dock ser jag verkligen inte fram mot en höst/vinter i detta spår då det inte är upplyst. Får köpa mig en pannlampa :)

Kommentarer
♥ Amanda säger:

Du är så duktig. Det där kommer du fixa. jag är fullkomligt övertygad!

Kram på dig

2009-07-07 @ 14:37:21
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0