Dagens Amanda

2009-07-11 @ 08:36:45



         

Natten som var gick mycket bättre än de tidigare nätterna. Jag tror att det handlar om att vara konsekvent och att inte ge upp. Igår kväll började jag med en ny strategi som ska få Amanda till bättre sömnvanor. Till o börja med så lät jag henne få somna själv i sin säng. La henne ner med snutten och nappen när hon började bli riktigt trött. Sedan pussade jag henne på pannan och sa -"natti...natti"...gick ut fårn sovrummet och kom tillbaka efter 5minuter..hon låg fortfarande halvvaken men på väg att somna så jag gick iväg en sväng till, och när jag komtillbaka andra gången så sov hon djupt *skönt*
Under nattmåltiden så tände jag inte en enda lampa,traskade tyst tyst ner för trappan och gjorde iordning maten. Gav henne flaskan i sängen och när hon hade ätit upp var det -"natti natti" igen och hon somnade efter 10minuter igen. Så tusen tackTessi för ditt tips om att ge henne flaskan i sängen..och tusen tack Snisen också....får se om de går lika fint ikväll.

Här hemma är det alltid jag somnattar Amanda och det har o göra med att Jimmie jobbar kväll. Men ska prata med honom om de nya rutinerna idag och förklara för honom hur viktigt det är på nätterna med matningen så lugnt och tyst som möjligt så hon somnar om. Ingen av oss tycke rju att det är speciellt skoj att kliva upp kl.5.00 på mornarna.

Har ni fler tips är dom varmt välkommnade!
Fick också tipset om att kanske köpa Vyssan Lull tassar.
Ska titta på dessa nästa gång vi är iväg o handlar till lillan!

Kommentarer
♥ Denise säger:

Så skönt att det gick bra! Tror mycket handlar om att hon ska vänja sig också. Men bara kör på som du gör nu så ska det nog gå bra=)

2009-07-11 @ 09:43:10
URL: http://snisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0