v.28

2009-01-21 @ 18:23:25

Du är på dag 190 av 280. (67,9%).
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 21 apr 2009
Du har 90 dagar kvar till förlossning.


Ja nu är det "bara" 90 dagar kvar till denna lilla krabat ska titta ut. Förväntar mig dock inte att hon kommer "on time" utan kanske tvärtom att man får gå över tiden lite. Men hur som helst så ser jag verkligen fram emot att få träffa våran underbara dotter. Frågorna är många och man skapar sig en egen bild i huvudet över hur hon kommer se ut, låta, röra sig osv. I magen för hon ett himla väsen av sig. Sparkarna som kommer numera är INTE sköna ska jag säga. I början av graviditeten tyckte man det var mysigt att känna av en rörelse eller kick då coh då. Men nu är det nästan så att man biter sig i läppen emellanåt. Revbenen ligger risigt till och även lungorna i vissa stunder. Man får en hård spark i sidan som gör riktigt ont mot revbenen eller så sträcker hon på sig så man får svårt o andas. Men klaga ska man egentligen inte alls göra, hade varit hundra gånger värre om man inte kände någonting.

Magen växer och jag har inte vågat ställa mig på vågen ännu. Ska till BM på tisdag så vi får väl se vad den visar. +5kilo sedan start var det senast och jag kan väl tänka mig att 1kilo till har kommit och hälsat på. Känner mig inte speciellt "fet" utan mer att magen växer på och man blir lite av en heffaklump i rörelserna ibland. Små saker som att sätta på sig skorna, kliva ur bilen, ta upp saker från golvet osv blir helt plötsligt så mycket svårare. Det är illa när Jimmie måste hjälpa mig och sätta på skorna. Man känner sig som ett litet barn.

Värken i ryggen känner jag av mer och mer. Mestadels så är det på kontoret när jag jobbar. Det är slitigt att sitta ner hela dagarna på en stol. Ryggen värker sedan oavsett om man sitter, står eller ligger. Sängen är väl favorit platsen just nu för där känner jag inte av någonting. Men att sätta sig i soffan efter jobbet för att se på tv är en pers tyvärr.

Sedan har man ju lyckats dra på sig svamp i underlivet också. Detta är ju super vanligt och dom flesta gravida kvinnor råkar ut för detta. Men jag har aldrig haft det förut så tycker det är väääldigt obehagligt. Ringde BM idag och fick tips på receptfria läkemedel och dom ska införskaffas illa kvickt innan jag blir helt tokig.

Ja det var en massa om hur det känns just nu. 12veckor kvar och tiden bara rusar iväg.



♥ Mamma & pappa längtar efter dig lillen ♥

Kommentarer
♥ Mikaela säger:

Oh kul det får du visa sen!



Nej det är jättejobbigt, ska förmodligen börja ta ut FP en månad tidigare pga det..



Jobbar som nån form av traffic-tjänst på ett eventföretag. Fast det börjar spåra ur så nu är jag nån uppföljnings"ansvarig". Utan att ha få veta vad det innebär.. Han påstår att jag kan fråga honom om det är nåt men jag vet hur det blir, han blir sur och idiotförklarar en när man frågar...

2009-01-21 @ 19:06:04
URL: http://m1kae1a.blogg.se/
♥ Mikaela säger:

Förresten, roligt att det kan vara så olika med sparkarna. Jag har fortfarnade inte fått någon som gör ont! Dom flesta har ju det... däremot är dom rätt kraftiga ibland, men gör inte ont tackar vi för :D

2009-01-21 @ 19:07:31
URL: http://m1kae1a.blogg.se/
♥ Maria säger:

Ja de här sparkarna... Ibland kickar vår lille så hårt att jag antingen tappar andan, eller så MÅSTE jag skrika rakt ut. Som du säger, nu är det snarare obehagligt än mysigt faktiskt.



Skor ska vi inte tala om. Jag skulle vilja införskaffa ett par bekväma skor som man bara kan stoppa ner fötterna i. Men det finns inte så många praktiska såna skor på vintern har jag konstaterat.



Uhm svamp, hur vet man att man fått det då? Klåda eller? Har eller aldrig haft det, men jag vet ju å andra sidan inte hur symptomen är heller...?



Blev ingen bio förresten. Den började redan 17.30, så det blev för stressigt när sambon kom hem från jobbet. Filmen är dessutom nästan 3 tim lång, så frågan är om jag heller ska se den medan jag är gravid. Man kanske ska vänta tills den kommer på DVD som du sa.



Kram på dig!

2009-01-21 @ 19:34:16
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
♥ Malin säger:

Du har en så tjusig mage Marie =)

När var det ni skulle på tillväxt-ul?

2009-01-22 @ 10:42:25
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0