Pyssel dag..

2009-01-11 @ 19:18:37

Vet inte varifrån jag fått alla energi, men idag har jag fart och flängt en hel del.
Började dagen med en långpromenad med vovven, sedan blev den en tur ner i tvättstugan. Dock blev inte besöket i tvättstugan som planerat då Jimmie missade att lämna nyckeln till låskolven hemma, Jag fick sitta i tvättstugan 30min och vänta på att de skulle bli klart de viktigaste, men huvudsaken att det blev gjort iaf, men inte det roligaste att sitta själv i en mörk tvättstuga.
Sedan har jag även städat lite, eftersom man varit borta hela jul o nyår så har det ju samlats en del damm och skit som man var tvungen att ta reda på, även julen har blivit ordentligt utstädad nu faktiskt. Lite trist men man får tänka possitivt att nu kommer snart våren och det blir ljusare tider.
Till middag var jag riktigt duktig och gjorde lax i ugn och spenat. Jag kan om jag vill Ammis ;) Och till råga på allt så har jag faktiskt även bakat Scones för jag var så sugen på något så nu ska jag klämma i mig en nybakad bulle, hoppas det smakar bra. Ska allt lära mig o bli en riktig klippa i köket ska ni se.

Jimmie har dessutom idag träffat våran nya hyresvärd som informerade om att i morgon startar renoveringen på översta våningen. Jimmie ska vara där 10 i morgon för att berätta hur vi vill ha det. Sedan fick vi OK på köket som brorsan min ritat upp så i morgon ska det beställas. Ska bara klura ut vilka handtag vi vill ha och vilken bänkskiva som kommer passa bäst. Känns underbart att om bara några veckor kunna flytta in i ett helt nyrenoverat hur och ha ett nytt fräscht kök där även alla vitvaror är nya. Det kommer bi en massa bak och stök, det kan ni lita på.


Kommentarer
♥ Malin säger:

Ska ta upp symaskiner imorn när jag pratar med min lilla mamma =)

Det kanske kan vara så att vi har hittat den perfekta matchen när det gäller sambo =)

2009-01-11 @ 21:33:09
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
♥ Johanna säger:

Heeeej. Förstår att du längtar ;) Har ni badkar på ert nya boende?? Saknar det här ute . Tack för omtanken angående onsdag =) Hoppas allt är bra med dig och magen =) Kraaam Johanna

2009-01-12 @ 13:45:58
URL: http://supersuperjojo.blogg.se/
♥ Anonym säger:

Kul!! Men ni slipper göra allt själva eller? Det är jobbigare än man tror hoho!

Ja bilder är skoj så gör så :D

2009-01-12 @ 17:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0