"Bara" 86 dagar kvar

2009-01-25 @ 14:34:34

Varför får man sendrag under graviditeten? Någon som läser detta som vet?

Jag har vaknat upp om nätterna pga sendrag men då bara strätat emot med foten och det har gått över. Men igår kväll när jag låg i soffan och tittade på TV fick jag en så hemsk sendrag som inte ville släppa, höll i sig säkert 20min och jag kunde inte göra annat än gråta av smärta. Vad beror detta på? Vätskebrist? Ingen behaglig känsla iaf.

Livmodern tränar för fullt, sammandragningar titt som tätt. Obehagligt men man har ju vant sig vid den känslan nu. Lillen älskar fortfarande att sparka mamma på revbenen och sträcka på sig så andningen blir tung. Är "bara" 86 dagar kvar nu så man får kämpa. Lyckan är ju otroligt stor och vi ser fram emot att få träffa lilla knytet. Men det är jobbigare nu än för bara en månad sedan. Kanske är det väl så också att lillen känner av min stress och tycker att jag ska coola ner lite. Men flytten är om bara 5-dagar och det sista måste göras....


Kommentarer
♥ Frida <3 säger:

Ja, jag had eockså sen drag varje morgon när jag vakna. Har alltid haft problem med mina ben men just när jag var gravid så var det sen drag varje dag. I alla fall dom 3 sista månaderna. Vet inte vad det berodde på men det är ju vanligt när man är grevid. Sedan dem 6 sista veckorna var benen och hela jag vätske fylld. SÅ det va tufft. Det var inte alls så när jag var gravid med min dotter.

mvh/Frida

2009-01-27 @ 14:21:18
URL: http://dalow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0