Kontroll hos BM

2009-02-22 @ 13:16:29

Var på kontroll hos BM Anne i torsdags. Allt ser toppen ut och än så länge känner jag mig toppen också.

V.32 (31+1)

Vikt: 74.5kilo (ökning på 9.5kilo sen start)
SF mått: 29
Hb: 122
Blodtryck: 110/60
Fosterljud: 145 slag/min

Är riktigt nöjd med viktuppgången, det har verkligen bara satt sig på magen min. Men jag har ju 8veckor kvar så mycket kan hända ännu. Men man håller sig i form så gott man kan genom promenaderna med Baileys.

Angående SF måttet så är det under den "normala" kurvan men vi följer våran egna kurva och den ökar för var gång vi kommer, vilket är ett tydligt tecken på att bebisen i magen mår bra och växer.

Blodtrycket är lågt men så har jag alltid haft det, även innan graviditeten så det är ingen fara. Men när Hb värdena sjunker känner jag mig väldigt lätt yr och det är då en kombination av dåligt järn och lågt blodtryck. Klämmer i mig 2st Niferex om dagen för att hålla mig på topp :)

Fosterljudet tickar på med samma antal slag/minut sen vi började kontrollera. Antar att det kommer ändras nu mot slutet av graviditeten. När hon rör på sig i magen däremot rusar det upp mot 170 slag/minut. Dom tar verkligen i med kung och fosterland när dom ska leka runt dom små liven.


Kommentarer
♥ anna säger:

Mm, jag vet.. den tanken har slagit mig.. Det ligger tvillingar i släkten.. det finns 2 tvillingpar..



hur mår bebisen? :D

2009-02-22 @ 13:29:25
URL: http://aaannaas.blogg.se/
♥ Anna säger:

SÅ spännande =) Min mardröm är att man ska gå upp typ 30 kilo under graviditeten och sen inte orka gå ner dom, usch, hemska tanke! :( Kramar

2009-02-22 @ 13:47:56
URL: http://anna1441.webblogg.se/
♥ Hille säger:

Vi tyckte inte det fanns så mycket. Vi köpte en babysitter och två uppsättningar kläder. Till riktigt små barn fanns det bara några få plagg. Men har ni tänkt köpa större plagg så finns det ju massor:-) Annars var det mest leksaker och någon spjälsäng, nallar och lite sånt. Vad är det ni är ute efter?? Kram

2009-02-22 @ 14:19:46
URL: http://hilleihovet.blogg.se/
♥ Ankie säger:

Hej!



Hoppas allt går fortsatt bra för er i framtiden!

Kul å följa er här på bloggen!

kramar

2009-02-22 @ 14:21:08
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0