Begärt föräldrapenning

2009-04-02 @ 20:20:53

Jahaja, då har man varit duktig och varit in på "Försäkringskassans" hemsida och planerat föräldrapenning och begärt också!!
Jag började med att begära maj-juni-juli och sedan får vi se hur det ser ut. Hade tänkt mig 7dagar/veck med hel ersättning/dag men var riktigt duktig i mitt planerande och fick ner det till 5dagar/vecka. Känns ju dumt att ta allt på engång om man inte behöver vill säga...

Nu ska jag lägga mig i soffan och kika på "Unga mödrar" genom datorn och sen blir det lite kvällsfika innan sängen. Så trist att Jimmie jobbar idag , tror dessutom att han blir ganska så sen.
Jag får inte bli för sen i sängen för i morgon ska jag in till stan och äta lunch ihop med chefen och en kund från Sthlm*trevligt* Man måste ju vara pigg och alert till de =)

Ha en trevlig kväll!!  ♥

Kommentarer
♥ Anna säger:

Visst är det tråkigt att vara själv på kvällen? Jag är ju ensam hela veckorna, har bara sällskap på helgen. Kram

2009-04-02 @ 20:42:12
URL: http://anna1441.webblogg.se/
♥ anna säger:

Njut verkligen nu sista tiden . Av solen och ledighet! =) De är du mer än värd :)

KRam

2009-04-02 @ 20:53:50
URL: http://aaannaas.blogg.se/
♥ Lina säger:

Du är duktig du!! Fortfarande alert med en kanonkula till mage :-)

Se till att vila nu... snart har ni en till i familjen som vill allt annat än att vila :-)

kram

2009-04-03 @ 09:10:33
URL: http://endellina.blogg.se/
♥ Helle säger:

Har kollat genom dina senaste inlägg, de jag missat under dessa dagar. Skönt att du är ledig nu! :-)



Jag lovar att det är välbehövligt att kunna få ta allt i sin egen takt o lata sig lite som man vill innan förlossningen. Du har ju inte sååå långt kvar nu. Sista tiden går otroligt fort.



Hoppas du kom dig iväg till BB för att kolla miljön innan dagen D. Jag hade själv inte gått nån sån där koll, trots att jag egentligen är ett kontrollfreak o vill ha koll på läget i alla lägen. :-)



Ett tips, är att gå en sån där profylaxkurs. Jag gjorde det o det funkar verkligen när det väl gäller! Jag var helt chockad över det, för jag hade inte övat hemma innan förlossningen, som man ska, men ändå fixade jag det. Det är skönt att kunna koncentrera sig på andningen också, man flyter bort lite mentalt. Så himla häftigt! :-D



Jag brukar också kolla på Unga mödrar. Jag visste inte att man kan kolla på det på web-tv, men då kan jag ju ta igen dom avsnitt jag missat vid ett senare tillfälle. :-)

Ibland undrar jag vad Danmark är för land, när man ser det där programmet. Haha!



Din mage är verkligen fin! :-D

Det ska bli kul att se vem som gömmer sig därinne. hihi!



Nu är det dags för lill-killen att få i sig lite mat.



Stor kram på dig och tack för dina söta ord!

2009-04-03 @ 16:14:40
URL: http://fjaaant.blogg.se/
♥ Pernilla säger:

Nu är det inte långt kvar gumman! :) Visade mamma din fina mage och baileys såklart och hon blev såklart helkär i honom! hade så bra! kram pernilla!

2009-04-03 @ 18:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0