Vilken dag..

2008-12-11 @ 20:46:53

Jag har stött på en massa konstiga människor idag. Alla människor på bussen.

Började på bussresan i morse, jag var lite sen och sprang till bussen men stod sedan där fint och väntade på min tur att få kliva på. Men bakom mig hade jag en kille som var rktigt stressad. Han nästan puttade in mig på bussen och försökte stoppa ner sitt busskort innan mig/samtidigt som mig. Hur orkar man vara så himla stressad på morgonen? Bussen kommer ju inte iväg snabbare för att han gör på det viset. Jobbig människa.

Sedan på resan hem var jag nära på att missa bussen igen och fck springa. Chauffören var riktigt snäll och stannade för att släppa på mig. Denna buss går bara var 30e minut så jag var riktigt glad över att han väntade på mig. Stoppade snällt ner busskortet och betalade för min resan, tittade bak i bussen för att hitta plats men ingen som föll mig i smaken. Saken är nämligen den att jag börjat bli lite åksjuk, kanske har o göra med graviditeten? Jag vet inte... Men jag ställde mig då längst fram i bussen istället för att slippa åksjukan. Han berättade att det faktiskt fanns platser kvar men jag svarade honom -"Jag blir lätt åksjuk och står gärna här om det är okey för dig" tillbaka fick jag -"Jo men det är ju fler människor som ska kliva på". Precis som  att jag stod i vägen för detta. Till att börja med så är detta en direktbuss hem och stannar på en enda hållplats innan jag ska av och på denna hållplats har jag aldrig varit med om ett buss stop för att ta på ytterligare passagerare, dessutom var det gott om plats för att komma förbi (Hallåååå, så stor har jag inte gått och blivit ännu)  Jag svarade honom -"Jag tror nog att dom kan komma förbi mig iaf". Han blängde på mig hela bussresan och var en riktig "butter gubbe"


Nu över till något roligare. Tänkte att jag skulle lägga in lite bilder som jag haft på kamran en tid men inte orkat läga upp.









Kommentarer
♥ Link säger:

Det kan nog vara gradiviteten som gör dig åksjuk. Jag vet att Lina vart det under gradiviteten, och det har hållt i sig nu efter förlossningen också.

2008-12-11 @ 22:23:25
URL: http://dryorophus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0