Besök i Tomelilla

2008-12-08 @ 22:01:42

Efter att ha visat vagnen för Jimmie så fick jag ett JA även från honom. Han tyckte att vi skulle slå till eftersom det är den vagn vi vill ha och eftersom den låg ute till ett så bra pris.

Vi tog bilen och for till Tomelilla mitt på dagen. Är en bra bit att åka så istället för att "bara" åka dit för vagnen så kikade vi faktiskt även in på Bo Ohlsson. Enligt Camilla var ju det ett måste om man befann sig i området. Inhandlade lite små saker men inget märkvärdigt och sedan åkte vi för att kika på vagnen. Kärlek vid första ögonkastet så vi tog vagnen och packade in den bak i bilen. Så nu står här en Emmaljunga och väntar på lilla flickan.

Ibland känns det som en evighet till födsel men andra dagar känns det som att tiden går super fort. Idag fick jag nästan lite panik när jag kom o tänka på att jag faktiskt ska bli mamma och Jimmie ska bli pappa. En underbar känsla men helt plötsligt gick tiden bara så himla fort. Verkligheten kom ikapp mig lite grann.


Du är på dag 146 av 280. (52,1%).
Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 5 fulla dagar (v20+5).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 21 apr 2009
Du har 134 dagar kvar till förlossning.

Kommentarer
♥ Sara säger:

Låter ju hur mysigt som helst att Ni inhdlat en vagn. Hur många gånger ska du provköra ;) Puss på Er!

2008-12-09 @ 16:48:20
♥ Maria säger:

Jag tror "tyvärr" att det bara är en stol, utan bas alltså. Vi hade det till dottern, och det var inte så himla meckigt tyckte jag. Men det är klart, man blir ju bara mer och mer bekväm av sig.

Tycker också den var jättefin, och billig framförallt :)



Kul att vi är exakt lika långt gångna! Ska lägga till din blogg som en favorit, och följa er.

Vi köpte vagn i vecka 12 typ. Galet kan tyckas, men vi hittade också en vagn till kanonpris som vi inte ville gå miste om. Bara att slå till tycker jag!

2008-12-09 @ 19:22:40
URL: http://mimariatherese.blogg.se/
♥ Maria säger:

Nej vi vet inte riktigt än vad det blir. Ska på könsul i januari, då vet vi! Fram tills dess så bara idébajsar vi namn, och så får vi ta ett namnmöte när vi vet exakt vem som bor i magen :)

2008-12-10 @ 10:19:51
URL: http://mimariatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0