Adventsfika

2008-12-01 @ 21:09:56

Igår hade jag bjudit in till adventsfika. Jimmie hade faktiskt varit duktig och slängt ihop en deg till saffransbullar så jag och grannen Malin kunde rulla ihop dom. Hade en riktigt trevlig kväll även vid själva bakandet, men igår var det dax för att få bjupa på dessa utsökta lussekatter.
Var en riktigt trevlig eftermiddag och hade över 7pers på en liten fika. Vart lite ledsen då min bästa väninna inte kunde komma, men var säkert något betydligt viktigare som gav henne förhinder, får jag hoppas i alla fall. Inte varje dag jag bjuder hem folk nämligen.

Efter att ha haft folk här hemma så vart jag sedan bjuden över till grannen, en dansk rackare. Han bjöd på starkglögg som jag då tyvärr var tvungen att hoppa över och ta kaffe istället, men så bjöd han även på något danskt som hette "äpplebit". Var en liten god degklump man doppade i sylt och florsocker.

När dagen äntligen var över var man ganska trött efter att ha städat, haft  folk hemma och blivit bort bjuden, så resten av kvällen satt jag i soffan med en kopp varm choklad och avnjöt tonerna till Eros Ramazzotti. Var riktigt underbart. När jag trodde att jag hade det som bäst så kom den största överraskningen av dom alla. Jimmie kom hem redan innan 21.00 och det hade jag verkligen inte väntat mig eftersom vi tidigare hade ett telefonsamtal som sa att han skulle bli väldigt sen. Men jag blev super glad och vi hade en riktigt mysig ;) kväll ihop och för en gångs skull kröp vi faktiskt även ner i sängen samma tid. Händer nästan aldrig ska jag skriva. Där låg vi kära och glada och Jimmie fick känna Amanda leka runt i magen.

Kan man bli lyckligare? Nej just nu tror jag att jag befinner mig i himlen!!! All min kärlek till dig Jimmie och våran underbara efterlängtade dotter <3

Kommentarer
♥ Malin säger:

Du är ju på halvtid imorn :D

Tycker du också att tiden gått kanon fort?

2008-12-01 @ 21:43:43
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
♥ Anna säger:

Mys-dag :)

2008-12-01 @ 21:47:53
URL: http://anna1441.webblogg.se/
♥ Malin säger:

Jo här växer magen kan man säga. Men allt är bra, mår inte längre så himla illa och det känns kanon skönt iaf. Jag är så nyfiken på vad det är för liten klump jag har i magen, ul den 16e dec.

Ta hand om dig och magen =)

2008-12-03 @ 08:11:39
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0